کس حق ندارد به افتخارات ما توهین کند | طنز

کس حق ندارد به افتخارات ما توهین کند | طنز

عیسا قلندر

متأسفانه در این اواخر رواج شده که تعدادی از جاهلان و بی‌دانشان کشور به افتخارات ارجمند تاریخی ما توهین کنند و نظرهای کثیف‌شان را با ما و بقیه مردم شریک بسازند.

یکی از سردسته‌های جهالت و رذالت در افغانستان در یک سخنرانی بی‌شرمانه‌ی خود گفته است که «از زمان احمد شاه بابا تا زمان حامد کرزی، گردش قدرت همواره با برادرکشی همراه بوده است. گاهی پدران برای رسیدن یا حفظ قدرت، پسران خویش را سُمبه کرده و گاهی پسران، پدر خویش را کله‌معلق چوب زده تا به قدرت برسند. گاهی برادران برای رسیدن به میراث پدرشان که همان پادشاهی باشد، همدیگر را دریده و گاهی دو خاندان مثل کفتار به جان هم افتاده اند تا استخوان قدرت را با چنگ و دندان بگیرند و لذت ببرند».

همچنان چندی قبل یکی دیگر از این شیادان در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته بود که «فتنه و نفاق در افغانستان چنان ریشه دوانده که اگر خیرات کشورهای غربی نباشد، افغان‌ها همدیگر را خواهند خورد. این فتنه چندین قرن است که در افغانستان جاری است و حاکمان افغانستان خود بخشی از این فتنه بوده‌اند. وگرنه با این همه منابع طبیعی که افغانستان دارد، باید حالا در قطار ده مرفه‌ترین کشور جهان قرار می‌داشتیم».

همین‌طور یک بدبخت دیگر از این جماعت بی‌خرد در سخنرانی اخیر خود گفته که «امارت اسلامی طالبان با حکومت‌های استبدادی گذشته که در آن برادرکشی یک امر معمول بود،‌ هیچ فرقی ندارد. تاریخ این نوع حکومت‌ها منقضی شده و حالا وقت آن است که حکومت‌ها براساس آرای مردم شکل بگیرند و مشروعیت پیدا کنند».

ما ملت غیور افغانستان انزجار همه‌جانبه‌ی خویش را از این شیادان اعلام کرده و آن‌ها را با رکیک‌ترین دشنام‌ها محکوم می‌کنیم. ما به این شیادان می‌گوییم که اگر هزار سال دیگر بگذرد و اگر تمامی بشر از کره‌ی زمین به سیاره‌های دیگر بروند، ما همچنان در کیش و آیین گذشتگان خود خواهیم بود و افغانستان را حفظ خواهیم کرد. ما به این دلقک‌های بی‌ریشه اجازه نخواهیم داد که با دهان کثیف‌شان در مورد افتخارات این سرزمین نظر بدهند. به شما چه که حاکمان افغانستان در گذشته چه کار کرده و چه کار نکرده؟ شما مترسک کدام مزرعه‌اید؟

ما به آن شیاد که می‌گوید حاکمان افغانستان قدرت را از طریق برادرکشی به‌دست می‌آوردند می‌گوییم که اگر همان برادرکشی‌ها نبود، آدم ضعیفی مثل تو امروز به قدرت می‌رسید؟ به قرآن کریم قسم که نمی‌رسید. اگر تلاش‌های شبا‌روزی حاکمان گذشته نبود، خدا می‌داند نام تو امروز الکسس سانچز بود یا ویکسی تراشوف. خوشحال هم هستی که از طریق آرای مردم به قدرت رسیدی، کدام آرا؟ از بیست میلیون رای‌دهنده ۷ صد هزار رای داری که بیشتر از نصف آن هم تقلبی است. بی‌شرم بی‌حیا!

همچنان به آن شیاد دیگر که می‌گوید اگر خیرات غربی‌ها نباشد افغان‌ها همدیگر را خواهند خورد می‌گوییم که برو بچیم! از گشنگی بمیریم هم گوشت نجس تو را نمی‌خوریم. ما کفتار نیستیم، شیر هستیم شیر! و به آن بی‌دانش دیگر که جرئت کرده و در مورد امارت اسلامی طالبان نظر داده نیز هشدار می‌دهیم که اگر از مردم شریف افغانستان معذرت نخواهد، او را یک بار دیگر مثل گذشته‌ها قتل عام خواهیم کرد. ما هنوز شما را به‌عنوان شهروند و تبعه‌ی افغانستان قبول نداریم و شما را یک کتله‌ی مزاحم می‌دانیم، اما شما این‌قدر پررو شده‌اید که در مورد افتخارات ما نظر می‌دهید؟! 

دیدگاه‌های شما
  1. دیگه گذشته ها گذشته هالی عصر تکنولوژی عصر دانش است نمی توانید با دروغ های در گذشته گفتید هالی بگوید کار های تان زره زره ثبت میشود با لباس خواهرتان خوده انفجار میدهید احمد شاه درانی در طول عمر اش چه خدمت به جز حمله بالای هند و برای عیاشی اش زن گرفته ودر ضمن احمد شاه درانی هم خودرا شاه خراسان می نامید .غداران بی ریشه آمدن نام کشور ما با همکاری انگلیسی‌ها تغییر دادن ، انشاالله یک روزی قوم های عزیز و با فرهنگ کشور یعنی تاجک اوزبیک هزاره دوباره نام اصلی این کشور را خراسان یعنی سرزمین خورشید را بر می‌گردانند. تاجک اوزبیک هزاره یک دست باشید این قوم غضب این قوم گوم شده انسان شدنی نیستند.

  2. از شما نسل انتحاری اولاده یهود جز این کار چیز بر نمی آید بمانید در کیش وحشی گری و برادر کشی تان بوی بد و تعفن فکر گندیده تان حال دنیا را برهم زده چی بماند حال مردم شریف افغانستان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *