صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری،

صدیقی: ادامه‌ی حملات و خشونت‌های طالبان روند صلح را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که ادامه‌ی حملات و خشونت‌های طالبان روند صلح را تضعیف و آن‌را با چالش‌های جدی مواجه می‌سازد.

آقای صدیقی در یک کلیپ ویدیویی که امروز (شنبه، ۲۶ میزان) به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که حملات اخیر طالبان بر ولایت هلمند آسیب بزرگی را به مردم این ولایت وارد کرده است. او این حملات طالبان را «وحشیانه» و جنگ این گروه را «ناروا» خوانده است.

به گفته‌ی صدیقی، مردم و حکومت افغانستان این گونه حملات طالبان را «سخت» محکوم می‌کنند. او در عین حال گفته است که حکومت خواهان توقف فوری حملات طالبان بر بخش‌هایی از کشور از جمله ولایت هلمند است.

صدیقی افزوده است که ادامه‌ی جنگ و خشونت‌های طالبان، در کنار ایجاد چالش‌های جدی در برابر روند صلح، امید مردم افغانستان برای ختم جنگ را نیز خدشه‌دار می‌سازد.

حملات طالبان بر بخش‌های از هلمند از حدود یک هفته به این طرف ادامه دارد. ریاست مهاجرین و عودت‌کنندگان هلمند از بی‌جاشدن حدود ده‌هزار خانواده از اثر جنگ در این ولایت خبر داده است.

یاسین خان، والی هلمند نیز در صحبت با رسانه‌ها گفته است که در درگیری‌های اخیر میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان در این ولایت حدود ۳۰۰ جنگ‌جوی طالب و ۳۰ نیروی دولتی کشته شده‌اند.