صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری

صدیقی: ادعای اطلاعات روز در مورد میزان مصرف من از کُد ۹۱ نادرست است

یک روز پس از نشر گزارش تحقیقی روزنامه اطلاعات روز زیر عنوان «کُد ۹۱ در چنبره‌ی مصارف شخصی؛ بودجه‌ی کُد احتیاطی ۹۱ پالیسی در سال مالی ۱۳۹۸ چگونه مصرف شده است؟»، اکنون صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که ادعاهای مطرح شده در مورد او «نادرست» و «بی‌بنیاد» است.

آقای صدیقی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ قوس) در توضیحاتی که در این خصوص به روزنامه اطلاعات روز فرستاده، نوشته است که آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها را دست‌آورد مشترک مردم، حکومت و رسانه‌ها در دو دهه‌ی پسین می‌دانند و به آن متعهد هستند.

صدیقی نوشته است: «اما گاهی وقت‌ها، رسانه‌های محترم بدون دقت در کار حرفه‌ای‌شان،‌ مرتکب اشتباهی بزرگی می‌شوند که شخصیت و شهرت نیک افراد و مقام‌های دولتی را زیر پرسش برده و سبب ترور شخصیتی آن‌ها می‌شوند.»

در گزارش تحقیقی روزنامه اطلاعات روز که روز گذشته منتشر شد، با استناد به اسناد معتبر آمده است که برای کرایه‌ی اقامتگاه صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی از کُد ۹۱ پالیسی پرداخت شده است.

اکنون آقای صدیقی در توضیحاتی که به اطلاعات روز فرستاده، نگاشته است آنچه که در مورد او در گزارش آمده است، کاملا «بی‌بنیاد» است.

صدیقی نوشته است: «از تاریخ ۱۵ سنبله سال مالی ۱۳۹۸ الی پایان سال مالی ۱۳۹۸(۳۰ قوس ۱۳۹۸)، ۴ هزار و ۹۰۰ دالر معادل تخمینی سه لک و ۷۷ هزار و ۳۰۰ افغانی به مصرف رسیده است.»

او در مورد حکم‌هایی که در گزارش اطلاعات روز به آن استناد شده، نیز نوشته است که در آن حکم‌ها پول تخصیص داده شده، اما در سال مالی ۱۳۹۸ خورشیدی به مصرف نرسیده است. «خاطرنشان می‌کنم که میان تخصیص و اصل مصرف که فرق زیاد موجود است، تفکیک صورت گیرد.»

صدیق صدیقی در ادامه نوشته است درحالی که به‌عنوان یک مقام حکومتی و همچنان یک شهروند، پاسخ‌گویی از اجراآت و عملکردش را مکلفیت خود می‌داند، اما نشر «اتهام‌های بی‌بنیاد» را که ذهنیت عمومی جامعه را در برابر اقدام‌های حکومت صدمه رساند، درست نمی‌داند.