زلمی خلیل‌زاد

ترورهای هدفمند روند صلح را تهدید می‌کند و باید متوقف شود

زلمی خلیل‌زاد:

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان گفته است که قتل‌ها و ترورهای هدفمند روند صلح را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.

آقای خلیل‌زاد در رشته‌تویتی نوشته است که مردم افغانستان صلح می‌خواهند و آتش‌بس و توافق سیاسی همچنان نیازهای فوری اند که باید به آنها پرداخته شود.

او از هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان خواسته است که تلاش‌های‌شان را برای رسیدن به یک توافق سیاسی و برقراری آتش‌بس بیشتر کنند.

خلیل‌زاد تأکید کرده که امریکا آماده است دو طرف را در این راستا همکاری کند.

نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان افزوده است که موجی از خشونت‌ها که راه را برای زندگی نیز سخت کرده، سبب ایجاد وهم شده و در نهایت «افغان‌ها» را مجبور به ترک وطن‌شان خواهد کرد.

او نوشته است: «این مسیر شگوفایی و رفاه یک جامعه نیست.»

خلیل‌زاد این اظهارات را در واکنش به ترورهای اخیر در کشور که به‌گونه‌ی هدفمندانه صورت گرفته، مطرح کرده است. او افزوده است کسانی که در پشت این حملات تروریستی اند، باید به حساب‌دهی کشانده شوند.

در چند روز اخیر، شماری از داکتران مؤظف در زندان پل‌چرخی، یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (فیفا) و فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان در کاپیسا، از سوی افراد ناشناس هدف قرار گرفته و کشته شدند.

هیچ گروهی مسئولیت این رویدادها را بر عهده نگرفته است.

خلیل‌زاد نوشته است: «هر جامعه به افرادی چون یوسف و فرشته نیاز دارد. آنان به مثابه‌ی وجدان جامعه اند و قلب اجتماع را زنده نگه می‌دارند. آنها نباید در ترس و ارعاب باشند، یا بدتر از آن، کشته شوند.»