بازداشت عاملان قتل رحمت‌الله نیکزاد

ریاست عمومی امنیت ملی: عاملان ترور رحمت‌الله نیکزاد زندانیان رهاشده‌ی طالبان اند

ریاست عمومی امنیت ملی کشور از بازداشت عاملان ترور رحمت‌الله نیکزاد، خبرنگار آزاد و رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی خبر داده است.

در اعلامیه‌ی ریاست امنیت ملی که امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ جدی) منتشر شده، از افراد بازداشت‌شده به نام حمیدالله و ذکرالله یاد شده است.

همچنان گفته شده است که آنان زندانیان رهاشده‌ی طالبان از جمع پنج‌هزار زندانی این گروه اند. طبق اعلامیه، آنان پس از رهاشدن از زندان، دوباره به گروپ تروریستی قاری عبید مسئول ترورهای هدفمند طالبان در شهر غزنی پیوسته‌اند.

به نقل از اعلامیه، افراد بازداشت‌شده در تحقیقات ابتدایی به جرم‌شان اعتراف کرده و گفته‌اند که در چندین قضیه‌ی ماین‌گذاری و تروریستی دیگر نیز سهم فعال داشته‌اند.

امنیت ملی افزوده است که این افراد در جریان دو ماه گذشته چهار نفر از جمله رحمت‌الله نیکزاد، یک قاضی و دو کارمند مستوفیت غزنی را ترور کرده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی هدف قراردادن خبرنگاران، فعالان مدنی و حقوق بشری را حمله به آزادی و ارزش‌ها دانسته و گفته است که این رویکرد «دشمن» به‌گونه‌ی آشکارا جنایت جنگی محسوب می‌شود.

پیش از این، سید عمر نورستانی، والی غزنی نیز گفته بود که دو نفر را به اتهام قتل ترور رحمت‌الله نیکزاد و دو کارمند مستوفیت این ولایت بازداشت کرده‌اند.

رحمت‌الله نیکزاد، رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی در اول جدی در ساحه‌ی «خواجه‌حکیم»، از مربوطات حوزه‌ی اول امنیتی شهر غزنی حین رفتن به مسجد ترور شد.