درخواست آتش‌بس؛ افغانستان از اعلامیه‌ی مشترک نمایندگی‌های سیاسی مقیم در کابل استقبال کرد

وزارت امور خارجه‌ی کشور از اعلامیه‌ی مشترک هیأت اتحادیه‌ی اروپا،‌ نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی کشورهای استرالیا، کانادا، چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا و امریکا مبنی بر ختم فوری خشونت‌ها، قتل‌های هدفمند و برقراری آتش‌بس فراگیر، استقبال کرده است.

وزارت امور خارجه امروز (یک‌شنبه، ۱۲ دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دولت افغانستان برای تأمین آتش‌بس، قطع خشونت‌ها و برقراری صلح پایدار تعهد اساسی دارد و تمامی اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف را انجام داده است.

در اعلامیه آمده است که افغانستان از کمک‌ها و همکاری‌های کشورهای حامی روند صلح و دولت جمهوری اسلامی افغانستان قدردانی می‌کند.

هیأت اتحادیه‌ی اروپا،‌ نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی کشورهای استرالیا، کانادا، چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا و امریکا در یک اعلامیه‌ی مشترک ادامه‌ی حملات هدفمند، آدم‌ربایی‌ها و تخریب زیرساخت‌ها در افغانستان را محکوم کرده‌اند.

در این اعلامیه که امروز به نشر رسیده، آمده است که مسئولیت اکثریت این خشونت‌ها را که در آن اعضای جامعه‌ی مدنی، قضایی، رسانه‌ایی، طبی و نمایندگی‌های غیرنظامی دولت هدف قرار می‌گیرد، به عهده‌ی گروه طالبان است.

این سازمان‌ها و کشورها گفته‌اند که این حملات طالبان به ایجاد محیط ناامن در کشور کمک می‌کند و سبب می‌شود که گروه‌های تروریستی و جنایت‌کار بتوانند به‌شکل آزادانه فعالیت کنند.

در همین حال، آنان گفته که انتظار دارند تا گروه طالبان با پایان‌دادن به خشونت، توقف تخریب زیرساخت‌ها و تعهد به صلح پایدار حمایت خود را از مردم افغانستان نشان دهد.