کری به نامزدان: در روند تفتیش آرا باهم هم‌کاری کنید

اطلاعات روز: جان کرى، وزیر امور خارجه‌ی امریکا در تماس تیلفونی به اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفته است که در روند تفتیش آرا باهم هم‌‌کاری کنند. کری می‌گوید که هر‌دو نامزد انتخابات باید مطابق تفاهم‌نامه‌ی از قبل انجام شده عمل کنند.

او این اظهارات را در تماس تیلفونی با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله بیان کرده است. يک مقام بلند‌رتبه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امريکا در واشنگتن به خبرنگاران گفته است، نامزدان بايد به موافقه‌ای که در مورد بازرسى کل آرا و ايجاد حکومت وحدت ملى صورت گرفته، عمل کنند.

این مقام‌های وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید، کرى به عبدالله و اشرف غنی گفته است که مردم افغانستان و جامعه‌‌ی جهانی تقاضا دارند تا روند انتخابات طبق تفاهم‌نامه‌‌ای که قبلاً شده است، پيش برده شود. این تماس تیلفونی در حالی صورت می‌گیرد که روند تفتیش آرا به روز شنبه برای چهارمین بار به تأخیر افتاد.

پس از افزایش جنجال‌های انتخاباتی، جان کری، وزیر امور خارجه‌ی امریکا وارد کابل شد. او پس از دو روز بحث فشرده با نامزدان انتخابات در یک نشست خبری در کابل گفت که نامزدان روی تفتیش تمام آرا و تشکیل حکومت وحدت ملی تفاهم کرد‌ه‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *