20 غیرنظامی در درگیری ارتش و طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت قندوز در شمال کشور می‌گویند، در درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب در این ولایت دست‌کم 20 غیر نظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند. سید سرور حسینی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز به بی‌بی‌سی گفته، درگیری در حومه‌ی شهر قندوز در مناطق بزقندهاری، سه دوکانه، حضرت سلطان و کنم خورد از پنج روز تاکنون ادامه دارد.

براساس گزارش‌ها افراد گروه طالبان بر برخی پاسگاه‌های امنیتی و مناطق تحت کنترل نیروهای دولت در این مناطق حمله کرده‌اند. افراد گروه طالبان کشته شدن اعضای این گروه را در این درگیری رد کرده و گفته‌اند، افراد غیر نظامی بر اثر شلیک اسلحه سنگین نیروهای حکومتی افغانستان کشته شده‌اند.

در یک رویداد دیگر دیروز والی بدخشان و فرمانده پولیس این ولایت در کمین نیروهای طالبان برابر شدند. احمد نوید فروتن، سخن‌گوی والی بدخشان با تایید این رویداد گفته است، والی این ولایت بخاطر بازدید از پاسگاه‌های امنیتی به ولسوالی جُرم سفر کرده بود که با کمین نیروهای مخالف روبرو شد.

او می‌‌گوید، پس از درگیری کوتاه بین محافظان والی و گروه طالبان، والی موفق شده سالم از کمین جان به در برند. فروتن می‌گوید، در این درگیری سه سرباز امنیت ملی زخمی شده و به طالبان نیز تلفات وارد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *