تظاهرات ساکنان بادغیس

نبود برق، مسدود بودن شاهراه و قطع آنتن‌های مخابراتی پای ساکنان بادغیس را به خیابان کشاند

ساکنان بادغیس در واکنش به مسدود بودن شاهراه هرات – قلعه‌نو، قطع آنتن‌های مخابراتی و برق وارداتی ترکمنستان از سوی گروه طالبان، در شهر قلعه‌نو دست به اعتراض زدند.

معترضان اداره‌ی محلی بادغیس را به ناتوانی در راستای بازگشایی شاهراه‌ها و همچنان وصل مجد برق و فعال‌سازی آنتن‌های مخابراتی متهم می‌کنند.

برخی از ساکنان بادغیس می‌گویند که با مسدود‌بودن راه‌های ارتباطی این ولایت، قیمت مواد اولیه افزایش یافته است.

بیش از یک هفته می‌شود که شاهراه‌ هرات – قلعه‌نو در کوتل سبزک از سوی طالبان مسدود شده است.

در همین حال، عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که  حسام‌الدین شمس، والی این ولایت به‌دلیل تطبیق‌نشدن برنامه‌ی «دسترخوان ملی» در سراسر ولسوالی جوند، به تعلیق این برنامه اقدام کرده است.

آقای بیگ افزود که راه‌های منتهی به مناطق تحت تسلط گروه طالبان نیز از سوی حکومت مسدود شده است.

به‌گفته‌ی او، این اقدام والی بادغیس باعث شده است که طالبان شاهراه هرات – قلعه نو را مسدود، برق وارداتی را قطع و آنتن‌های مخابراتی را غیرفعال کنند.

والی بادغیس اما در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، طالبان را مسئول نابسامانی‌ها در این ولایت می‌داند و می‌گوید که این گروه مانع تطبیق برنامه‌ی دسترخوان ملی در جوند شده است.

همزمان با این، عبدالطیف روستایی، رییس صحت عامه بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که سه نفر از معترضان که به اثر شلیک زخمی شده بودند، به شفاخانه ولایتی این ولایت منتقل شده‌اند. او افزود که دو نفر از زخمیان از شفاخانه مرخص شده‌اند.

بادغیس در شمال‌غرب کشور از ولایت های ناامن است و طالبان بخش‌هایی از این ولایت را زیر کنترل‌شان دارند. پیش از این نیز طالبان در مواردی به مسدودکردن شاهراه‌ها، قطع برق و خاموش‌کردن آنتن‌های مخابراتی اقدام کرده بودند.