فوزیه کوفی

شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دولت عازم دوحه شدند

شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ جوزا) برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان، عازم دوحه، پایتخت قطر شدند.

فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در تویتی، ابراز امیدواری کرده است که آغاز مذاکرات معنادار با گروه طالبان منجر به ختم خون‌ریزی و رنج مردم افغانستان شود.

خانم کوفی تأکید کرده است که در مذاکرات به اراده و صداقت بیشتر نیاز است؛ زیرا به گفته‌ی او، مذاکرات پیش‌رو برای مردم افغانستان و منطقه حیاتی است.

هنوز مشخص نشده است که کدام اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دولت افغانستان عازم دوحه شده‌اند. خانم کوفی در این باره جزئیات نداده است و وزارت دولت در امور صلح نیز هیچ اشاره‌ای به اسامی اعضای هیأت نکرده است.

پیشتر ناجیه انوری، سخن‌گوی وزارت دولت در امور صلح به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که «شماری» از اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دولت امروز کابل را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک می‌کنند.

خانم انوری همچنین گفته بود که متباقی اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دولت هم به‌زودی و بعد از دریافت اجازه و ویزا و سایر «مسایل» به سایر اعضای این هیأت خواهند پیوست.

به‌گفته‌ی او، مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان براساس «آجندای قبلی» پیش برده می‌شود.

مذاکرات صلح میان دولت و گروه طالبان از مدت‌ها به این طرف متوقف است. با آنکه هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف در ایام عید باهم دیدار و بر ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح تأکید کرده بودند، اما این مذاکرات تا کنون از سر گرفته نشده است.