اولویت‌دهی به آموزگاران در تطبیق واکسین کرونا

یونیسف می‌گوید که معاشات آموزگاران افغانستان را بدون دخالت طالبان به خودشان می‌پردازد

به دنبال شکایت آموزگاران افغانستان از پرداخت‌نشدن معاشات‌شان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که معاشات این آموزگاران را به‌صورت مستقیم به خودشان پرداخت می‌کند.

ژانت وگلار، رییس آموزش یونیسف به خبرگزاری رویترز گفته است که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی است تا در روند پرداخت معاشات آموزگاران، طالبان هیچ دخالتی نداشته باشند.

وگلار افزوده است که بهترین راه برای حمایت از آموزش دختران در افغانستان، ادامه‌ی حمایت از مکاتب و آموزگاران آن‌ها است. او از حامیان این صندوق خواسته است که کودکان افغانستان را ناامید نکنند.

از سوی هم، در گزارش رویترز آمده است که خدمات عمومی در افغانستان ، به‌ویژه صحت و آموزش با بحران مواجه است و بسیاری از دولت‌ها کمک‌های مالی خارج از کمک‌های بشردوستانه را نیز قطع کرده‌اند.

این درحالی است که مکاتب در حدود ۳۰ ولایت کشور هنوز به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم باز نشده است و آموزگاران در سراسر کشور از پرداخت‌نشدن معاشات‌شان شکایت دارند.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام طالبان نوشته است که به‌زودی «خبرهای خوبی» در مورد بازگشت دختران بالاتر از صنف ششم به مکاتب، منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *