طالبان یک استاد دانشگاه را به‌دلیل پوشیدن «کُت‌شلوار» در کابل با شلیک گلوله زخمی کردند

نیروهای گروه طالبان در شهر کابل استاد و یکی از مدیران دانشگاه خصوصی «کاتب» را به‌دلیل پوشش ظاهری او با شلیک گلوله زخمی کرده‌اند.

این مدیر و استاد دانشگاه کاتب که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز گذشته (چهارشنبه، ۱۳ عقرب) در ساحه‌ی «پل‌سوخته» در حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

این استاد دانشگاه افزود که طالبان او را به‌دلیل «پوشیدن کت‌شلوار» در ایست بازرسی‌شان مورد تیراندازی قرار داده‌اند. او گفت زمانی که از شعبه‌ی برچی دانشگاه کاتب به طرف شعبه‌ی دارالامان این دانشگاه در حرکت بوده، توسط طالبان توقیف شده و سپس مورد لت‌وکوب قرار گرفته است.

این مدیر دانشگاه کاتب توضیح داد که طالبان در ابتدا از او پرسیده که داخل «بیک» خود چه دارد و سپس به او گفته که «چرا کت‌شلوار پوشیده است». او با آنکه خود را به نیروهای این گروه معرفی کرده، اما آنان این استاد دانشگاه را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند.

همچنین طالبان لباس این استاد دانشگاه را «پاره» کرده و به‌گفته‌ی یکی دیگر از مسئولان دانشگاه کاتب این نیروها به او «حرف‌های رکیک و توهین‌آمیز» نیز زده‌اند.

این مدیر دانشگاه کاتب افزود که طالبان سپس او را در داخل جدول سرک انتقال داده و بر او شلیک کرده‌اند. او تأکید کرد که از سه گلوله‌ای که توسط نیروهای طالبان بر او شلیک شده، یکی از آن‌ها بر پایش اصابت کرده است.

به دنبال آن، مردم محل او را به‌دلیل جراحت شدیدش به شفاخانه منتقل کردند.

این استاد دانشگاه گفت که در شفاخانه پایش جراحی شده و هم‌اکنون به خانه رفته است.

قبل از این نیز در چند مورد شهروندان کشور به‌دلیل پوشش ظاهری‌شان توسط طالبان لت‌وکوب شده‌اند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در تاریخ ۳۰ اسد گفته بود که به نیروهای این گروه دستوری در مورد چگونگی پوشش شهروندان چیزی گفته نشده است.