عدم پرداخت معاشات کارمندان شفاخانه‌ی افغان – جاپان؛ «اکسیجن و دوا برای بیماران کرونایی نداریم»

مسئولان شفاخانه‌ی افغان – جاپان، شفاخانه‌ی اختصاصی کرونا در کابل می‌گویند تمامی ۲۱۹ پرسنل این شفاخانه چند ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده‌اند.

طارق افغان، سرطبیب شفاخانه‌ی افغان – جاپان امروز (شنبه، ۱۵ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که معاشات کارمندان این شفاخانه از طریق مؤسسه‌ی «هلت نت» پرداخت می‌شد و این مؤسسه پنج ماه می‌شود که معاش آنان را پرداخت نکرده است.

او افزود که کارمندان این شفاخانه هم‌اکنون در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند.

همچنین آقای افغان گفت که داکتران در این شفاخانه تصمیم دارند تا از روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری (۱۸ عقرب) دست به اعتصاب کاری بزنند.

از سویی هم، او گفت که تجهیزات و ادویه در شفاخانه‌ی افغان – جاپان برای تدوای بیماران کرونایی تمام شده و یا هم رو به اتمام است. او تأکید کرد: «بخش زیادی از ادویه‌ای که برای بیماران [کرونایی] تجویز می‌کردیم، ختم شده است.»

همچنین به گفته‌ی سرطبیب شفاخانه‌ی افغان – جاپان، روند اکسیجن‌رسانی به بیماران نیز به‌دلیل عدم منابع مالی کافی متوقف شده و بسیاری از دستگاه‌هایی که برای تداوی بیماران استفاده می‌شد، نیز به‌دلیل نبود «تیل» از کار افتاده است.

او تأکید کرد که هم‌اکنون ۵۸ بیمار کرونایی در این شفاخانه بستری است. طارق افغان تأکید کرد که این شفاخانه دیگر توانایی پذیرش بیماران بیشتر را ندارد.

از سویی هم، او گفت که کیفیت غذای کارمندان این شفاخانه هم به‌شدت پایین آورده شده است.

شفاخانه افغان – جاپان شفاخانه‌ی اختصاصی کرونا در کابل است. این شفاخانه ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ مریض را در یک زمان دارد. اکنون سرطبیب این شفاخانه می‌گوید که ۵۸ بمیار کرونایی در آن بستری است.

همچنین به گفته‌ی او، روزانه حدود ۲۰ نفر در این شفاخانه برای انجام تست کرونا و حدود ۱۵ نفر هم برای دریافت واکسین این ویروس به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.