درخواست کمک فوری به کشاورزان افغان
FAO/Hashim Azizi

اداره‌ی غذا و کشاورزی سازمان ملل: برای کمک به کشاورزان افغان به ۱۱۵ میلیون دالر نیاز است

اداره‌ی غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد «FAO» اعلام کرده است که به ۱۱۵ میلیون دالر کمک فوری نیاز دارد تا نیازهای کشاورزان افغان و خانواده‌های‌شان برای کشت در زمستان پیش رو و بهار سال آینده را رفع کند.

در اعلامیه‌ی این اداره که روز گذشته (جمعه، ۲۸ عقرب) منتشر شده، آمده است در صورتی که این مقدار کمک فراهم شود، یک پنجم آن را به‌گونه‌ی مستقیم در اختیار زنانی قرار خواهد داد که به کشاورزی مشغولند.

طبق این اعلامیه، برای کشت گندم بسته‌های کمکی ۱۵۷ دالری در نظر گرفته می‌شود که هر یک از این بسته‌ها می‌تواند یک خانواده‌ی افغان را برای تأمین غلات مورد نیاز یک‌سال‌شان کمک کند.

به‌گفته‌ی مسئولان اداره‌ی غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، در حال حاضر هر خانواده سالانه به‌طور اوسط به دست‌کم یک‌هزار و ۸۰ دالر نیاز دارد تا نیازهای غذایی‌اش را تأمین کند. این اداره در عین حال گفته است که تعداد کمی از خانواده‌های کشاورز افغانستان می‌توانند این مقدار پول را تأمین کنند.

این درحالی است که براساس آمارهای سازمان ملل متحد، ۷۰ درصد جمعیت افغانستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. ۸۰ درصد معیشت این تعداد افراد را کشاورزی و دامداری تشکیل می‌دهد.