طالبان با ایجاد کارخانه‌ی پروسس چرس توسط یک شرکت استرالیایی موافقت کردند

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله‌ی گروه طالبان با ایجاد کارخانه‌ی پروسس چرس توسط شرکت ادویه‌سازی استرالیایی «Cpharm» در افغانستان موافقت کرده است.

سعید خوستی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان امروز (چهارشنبه، ۳ قوس) در رشته‌توتیتی گفته است که این شرکت استرالیایی قصد دارد در بخش تولید چرس در افغانستان ۴۳۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری کند.

او افزوده که نماینده‌ی شرکت «Cpharm» برای ایجاد کارخانه‌ی پروسس چرس روز گذشته با مسئولان معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله‌ی طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته‌ی خوستی، مسئولان معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله‌ی طالبان در این دیدار موافقت کرده‌اند که تولیدات «قانونی» چرس در افغانستان را با این شرکت ادویه‌سازی قرارداد کنند.

طالبان با ایجاد کارخانه‌ی پروسس چرس موافقت کردند

او افزوده است که هم‌اکنون ۲۰ جریب زمین در افغانستان چرس زرع می‌شود و شرکت «Cpharm» به ۳۰ جریب زمین به‌منظور کشت چرس نیاز دارد.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان گفته است که این شرکت از چرس تولیدشده در این کارخانه در ساخت ادویه‌جات و یک نوع کریم استفاده می‌کند.

او تأکید کرده است که تمامی مراحل قرارداد ایجاد کارخانه‌ی پروسس چرس با شرکت «Cpharm» نهایی شده و در روزهای آینده این پروژه رسما آغاز می‌شود.

کشت چرس در افغانستان قبل از غیرقانونی بود. در این کشور چرس به‌طور گسترده تولید، قاچاق و استفاده می‌شود.