ارائه‌‌ی گزارش حمله به غزنی، در نخستین روز کاری مجلس

اطلاعات روز: نمایندگان غزنی در مجلس نمایندگان، روز گذشته در نشست افتتاحیه‌ی این مجلس، گزارشی را از حمله‌ی پنج‌شنبه مهاجمان طالبان در شهر غزنی، ارائه کردند. محمدعلی اخلاقی، نماینده مردم غزنی در مجلس، هنگام نشر گزارش یاد شده گفت، در این رویداد شهر غزنی، بیش از 45 تن کشته و بیش از 300 تن دیگر زخمی شده‌اند. او افزود، در این رویداد حدود 10 ساختمان اداره‌ دولتی و چند ساختمان غیر دولتی آسیب دیده و برخی از این ساختمان‌ها، صددرصد تخریب شده است.

به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، ۱9مهاجم، ابتدا دو موتری نوع مزدای مملو از مواد انفجاری را در مقابل ریاست امنیت ملی و قطعه واکنش سریع غزنی انفجار دادند و بعد به ریاست امنیت این ولایت آتش گشودند.

به دنبال آن، بین نیروهای امنیتی و مهاجمان درگیری شدیدی آغاز شد و پس از دو ساعت درگیری، نیروهای امنیتی تمام مهاجمان را از پا درآوردند. اما به دنبال این رویداد، برخی از مقام‌های محلی ولایت غزنی اعلام کردند، دست‌های از داخل شهر غزنی در این حمله دخیل بوده است. با این حال، نمایندگان مردم غزنی روز گذشته نیز با نشر گزارشی گفتند، براساس یافته‌های آنان، قطعاً دست‌هایی از داخل شهر در حمله مهاجمان به غزنی، در کار بوده است.

از سویی هم، در این گزارش از دولت خواسته شد، نفوذی‌های دشمن در غزنی را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند. نمایندگان غزنی در این گزارش، اوضاع شهر و برخی از ولسوالی‌های این ولایت را وخیم توصیف کردند و از دولت خواستند، شمار نیروهای امنیتی غزنی را افزایش داده و امکانات بیش‌تری در اختیار آنان قرار دهد. آنان هم‌چنان تأکید کرد، مقام‌های امنیتی کشور باید عملیات گسترده‌ای را علیه طالبان در غزنی راه‌اندازی کنند.

این نمایندگان، هم‌چنان خواهان کمک فوری به آسیب دیدگان حمله روز پنجشنبه در غزنی شدند. قرار است آنان امروز دوشنبه (17 سنبله) در ارتباط به عمق فاجعه حمله مهاجمان در شهر غزنی، با حامد کرزی نیز دیدار کنند. از سویی هم، در نشست روز گذشته برخی دیگر از نمایندگان، نگرانی‌‌شان را از افزایش نا امنی‌ها در کشور ابراز داشتند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *