کمپین جمع‌آوری کمک

جوانان غوری برای کمک به افراد نیازمند کمپین راه‌اندازی کردند

شماری از جوانان در شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور برای جمع‌آوری کمک به افراد نیازمند، کمپینی را زیر نام «نانوای خیریه» راه‌اندازی کرده‌اند. قرار است در جریان این کمپین در فصل زمستان برای ده‌ها خانواده‌ی نیازمند نان خشک توزیع شود.

جوانان غوری هدف از راه‌اندازی این کمپین را جمع‌آوی کمک به خانواده‌های نیازمند و «بی‌بضاعت» عنوان می‌کنند. غلام‌سخی سخا، یکی از جوانان در ولایت غور می‌گوید که در این کمپین تلاش می‌کنند به کمک افراد خیر و تجار برای نیازمندان کمک جمع‌آوری و نان خشک توزیع کنند.

جوانان غوری می‌گویند که آنان با راه‌اندازی این کمپین ابتدا خانواده‌های نیازمند را شناسای کرده و سپس توزیع نان خشک را با همکاری تاجران این ولایت آغاز کرده‌اند.

آنان همچنین از سایر تجار و افراد خیر این ولایت می‌خواهند تا در این شرایط حساس کمک‌های‌شان را برای خانواده‌های نیازمند بیشتر کنند تا خانواده‌های که نه نانی برای خوردن و نه هم مواد برای گرم‌کردن خانه‌های‌شان دارند، کمک دریافت کنند.

ازسوی هم، خانواده‌هایی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند از اقدام جوانان جهت راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری کمک به نیازمندان استقبال می‌کنند.

عبدالرحمان باشنده‌ی ولسوالی چهارسده و نان‌آور خانواده یازده نفری است. او می‌گوید که به‌دلیل خشک‌سالی مجبور به ترک منطقه‌ی اصلی‌اش شده و اکنون در وضعیت بسیار بدی در شهر فیروزکوه به‌سر می‌برند. به‌گفته‌ی وی، فقر و بیکاری آنان را در شرایط سختی قرار داده است.

این باشنده‌ی ولسوالی چهارسده غور می‌گوید: «ما در اثر خشک‌سالی مجبور شدیم چهارسده را ترک کرده و به شهر بیایم، از این‌که جوانان و تاجران برای ما کمک نان خشک را در نظر گرفتند، این کمک‌ها می‌تواند حداقل در زمستان ما را از گرسنگی نجات دهد.»

کمپین جمع‌آوری کمک به افراد نیازمند در غور درحالی راه‌اندازی شده است که هم اکنون هزاران خانواده در این ولایت در شرایط بدی اقتصادی و فقر و گرسنگی به‌سر می‌برند و نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.