حامد کرزی: توافق سیاسی بین نامزدان تقریباً نهایی شده است

اطلاعات روز: حامد کرزی رییس جمهور کشور در دیدار با شورای سراسری علمای کشور گفت، برای شکستن بن‌بست انتخابات بار دیگر با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دیدار کرده است. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری روز گذشته با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، حامد کرزی به اعضای شورای سراسری علمای کشور اطمینان داد که توافق سیاسی نامزدان تقربیاً نهایی شده است.

در این خبرنامه به نقل از حامد کرزی آمده: «من به روز شنبه (22 سنبله) با هر دو نامزد دور دوم انتخابات دیدار داشتم و در آن‌ها اشتیاق هم‌کاری و ایجاد فضای تفاهم را دیدم. انشاالله در یک یا دو روز آینده موضوع انتخابات حل خواهد شد و نامزدان به توافق نهایی خواهند رسید. در حال حاضر توافق نامزدان تقریباً نهایی شده».

با آن‌که در این خبرنامه، جزئیات دقیق در مورد گفت‌وگوهای حامد کرزی و نامزدان ارائه نشده، اما سیدآقا فاضل سانچارکی، سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی روز گذشته گفت، کرزی در دیدار با عبدالله عبدالله تأکید کرده که نامزدان پیش از اعلام نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جهموری، به توافق برسند.

او افزود، محور اصلی این گفت‌وگو، شکستن هرچه زودتر بن‌بست  انتخاباتی و اعلام نتایج نهایی، پس از توافق دو نامزد بوده است.

از سویی هم، کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته اعلام کرد، نتایج نهایی دور دوم انتخابات را به زودی اعلام خوهد کرد. تیم تحول و تداوم نیز خواستار اعلام نتایج نهایی انتخابات شده است.

طاهر زهیر، عضو این تیم به رسانه‌ها گفت، کمیسیون مستقل انتخابات پس از بررسی آرا، نتایج نهایی انتخابات را در پایان هفته‌ی جاری اعلام کند. از سویی هم، او در مورد دیدار اشرف غنی احمدزی با کرزی گفت، در این دیدار روی مسایل خاصی توافق نشده است.

او افزود، در این دیدار قرار شده، اشرف غنی و عبدالله عبدالله در روزهای آینده در حضور حامد کرزی باهم دیدار کنند. زهیر تأکید کرد، در جریان چند روز گذشته، گفت‌وگوهای دوستان بین‌المللی با نامزدان برای شکستن بن بست انتخابات بیش‌تر شده و این گفت‌و‌گوها هم‌چنان ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *