اطلاعات روز

سومین قطار حامل کمک‌های بشردوستانه‌ی ترکیه به مقصد افغانستان حرکت کرد

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که سومین «قطار نیکوکاری» این کشور با محموله‌ی ۹۹۴ تُنی کمک‌های بشردوستانه‌ی ترکیه از آنکارا به مقصد افغانستان حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این مقدار محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی، پوشاک، پتو، لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده است که با هماهنگی سازمان حوادث غیرمترقبه «آفاد» و حمایت ۱۹ سازمان خیریه‌ی ترکیه جمع‌آوری شده است.

چاتاکلی، معاون وزیر کشور (داخله) ترکیه ضمن قدردانی از سازمان‌های خیریه‌ی این کشور، گفته است که ترکیه همواره به مردم نیازمند افغانستان دست یاری دراز کرده است.

او همچنین گفته است که ارسال چهارمین «قطار نیکوکاری» به افغانستان نیز برنامه‌ریزی شده و در آینده‌ی نزدیک فرستاده خواهد شد.

این درحالی است که اولین و دومین «قطار نیکوکاری» ترکیه به ترتیب در ۲۷ جنوری و ۱۱ فبروری از آنکارا به مقصد ولایت هرات در غرب افغانستان حرکت کرده بود.

دومین «قطار نیکوکاری» ترکیه روز گذشته (پنج‌شنبه، ۵ حوت) وارد هرات شد و قرار است سومین «قطار نیکوکاری» این کشور پس از طی کردن فاصله‌ی چهارهزار و ۱۶۸ کیلومتر، با عبور از گذرگاه تورغندی در مرز ترکمنستان، وارد خاک افغانستان شود.

روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، باعث گسترش فقر و گرسنگی در کشور شده است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.