بیش از هزار کیلوگرام مواد مخدر کشف و ضبط  شد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید، مأموران معنیت مبارزه با مواد مخدر این وزارت در چند عملیات جداگانه در چهار ولایت کشور، بیش از هزار کیلوگرام مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است.

در خبرنامه ارسالی این وزارت به روز نامه‌ی اطلاعات روز آمده، این مقدار مواد مخدر از ولایت‌های هرات، پنجشیر، قندوز و نیمروز به دست آمده است.

براساس خبرنامه، در جریان دو عملیات در سرک شاهراه اسلام قلعه و ولسوالی غوریان ولایت هرات، 360 کیلوگرام تریاک، کشف و ضبط شده است. در این خبرنامه آمده، این مقدار مواد مخدر در دو موتر به شکل بسیار ماهرانه جاسازی شده بود.

در خبرنامه آمده، در جریان کشف و ضبط این مقدار مواد، بین نیروهای امنیتی و قاچاقبران درگیری نیز رخ داده است: در این درگیری، دست‌کم پنج قاچاقبر کشته شده‌اند.

بر اساس خبرنامه، از نزد این افراد، یک میل ماشین‌دار صد تکه، یک میل راکت و یک پایه مخابره نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در بخش دیگر از خبرنامه آمده، مأموران پولیس در نیمروز در یک تلاشی، 485 کیلوگرام مواد کیمیاوی سفیدرنگ، 380 لیتر مواد مایع کیمیاوی و 25 کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد را از یک موتر تیلر کشف و ضبط کرده‌اند. براساس خبرنامه، قاچاقبران، این مقدار مواد کیمیایی را برای انتقال به فابریکه‌های تولید هیروئین، وارد کشور کرده بودند.

در پیوند به این قضیه یک تن بازداشت شده و در حال حاضر تحقیقات از این افراد جریان دارد. وزارت داخله‌ می‌گوید، در دو عملیات جداگانه دیگر در ولایت‌های پنجشیر و قندوز، مقدار هنگفت چرس نیز کشف شده است. براساس معلومات این وزارت، در این عملیات، 76.500 کیلوگرام چرس در ولایت‌ پنجشیر و 20 کیلوگرام چرس دیگر در ولایت نمیروز نیز کشف و ضبط شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *