توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان

اتحادیه اروپا: زنان افغانستان باید اجازه‌ی نمایندگی از خودشان را داشته باشند

توماس نیکلاسون، نماینده‌‌ی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان یک‌بار دیگر بر سهم‌گیری و نقش زنان افغانستان در مسایل مربوط به این کشور تأکید کرده و گفته است که آنان [زنان] باید اجازه‌ی نمایندگی از خود را داشته باشند.

نیکلاسون شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۹ حوت) در تویتی، نوشته است: «زنان [افغانستان] باید در هر فرایند مربوط به افغانستان شریک برابر در نظر گرفته شوند. زنان افغانستان باید اجازه داشته باشند که به جای خود صحبت کنند و نماینده‌ی خود باشند.»

نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان تأکید کرده است که این موضوعات در نشست زنان افغانستان با اتحادیه اروپا که در چند روز اخیر برگزار شد، به‌عنوان یک اولویت اعلام شده است.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان به مناسبت هشتم مارچ، روز جهانی همبستگی زنان نیز بر مشارکت برابر و معنادار زنان در زندگی عمومی برای توسعه‌ی افغانستان تأکید کرده و گفته بود که در مواجهه با یک بحران اقتصادی در این کشور، بسیار مهم است که به زنان اجازه‌ی کار داده شود.

این نمایندگی با استناد به گزارش دفتر توسعه‌ی سازمان ملل، گفته بود که ممانعت از کار زنان باعث کاهش رشد اقتصاد افغانستان می‌شود. طبق گزارش سازمان ملل، محدودیت بر اشتغال زنان، یک میلیارد دالر به اقتصاد افغانستان خسارت وارد خواهد کرد.

به تازگی، میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گفته است برای این‌که افغانستان سرانجام به صلح و پیشرفت و دست یابد، زنان این کشور باید عوامل فعال برای تغییر باشند و به آنان فرصت داده شود تا روندهای صلح‌سازی، بشردوستانه و انکشاف را رهبری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *