عملیات گسترده علیه طالبان آغاز می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان ارتش در جنوب کشور اعلام کردند، مرحله‌ی دوم عملیات «باور» علیه طالبان به‌زودی آغاز می‌شود. جنرال سيد واقف‌شاه سيدى، رييس ارکان قول اردوى ٢٠٥ اتل در قندهار روزگذشته به پژواک گفت، تا پايان عمليات «باور»، امنيت مردم تأمين و فعاليت‌هاى مخالفان مسلح دولت‌ از بين برده خواهند شد.

او گفت، مرحله‌ی اول این عملیات پایان یافته و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای آغاز دور دوم آن جریان دارد. مرحله‌‌ی اول عملیات «باور» در چوکات عمليات فتح در تابستان سال روان علیه عملیات «خیبر» طالبان آغاز شد. شاه سیدی تأیید کرد، هفته‌ی گذشته در پايان اين عمليات، ٤٦ مخالف مسلح کشته و ٢٦ تن ديگر زخمی شدند.

به گفته‌ی او، در این علمیات١٠٠ حلقه ماين کشف و ١٠٠ کيلوگرام باروت و يک اندازه اسلحه و مهمات نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشور آمده است. شاه سیدی تأکید کرد، در این عملیات شمار‌ زیادی از شاه‌راه‌ها از ماين‌های جاسازی‌شده‌ی طالبان‌ پاک‌سازى شده‌اند.

او گفت، در مرحله‌ی دوم عملیات «باور» نیروهای امنیتی کشور در یک هم‌آهنگی کامل علیه شورشیان داخلی و پاکستانی جنگ خواهند کرد. از سویی هم، شاه سیدی افزود، عملیات نیروهای امنیتی در آینده‌ی نزدیک علیه شورشیان در سراسر کشور افزایش خواهد یافت. طالبان در چنده ماه اخیر با استفاده از وضعیت بحرانی انتخابات‌، عملیات خونینی را در کابل و شماری از ولایت‌های کشور انجام دادند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *