ارغندیوال: حکومت جدید برنامه‌های بنیادی اقتصادی را تطبیق کند

اطلاعات روز: عبدالهادی ارغندیوال، وزیر اقتصاد کشور دیروز پس از انتقال قدرت به رییس جمهور جدید گفت، حکومت بعدی در راستای رشد اقتصادی برنامه‌های اساسی را روی دست گیرد. او تأکید کرد که در سال‌های گذشته رشد اقتصادی کشور سالانه 9 درصد بوده و به گفته‌ی او، این رقم برای رفع نیازها کافی نیست.

وزیر اقتصاد کشور گفت که در سیزده سال گذشته برای رشد زیربناهای اقتصادی کشور زمینه‌های خوبی فراهم بود، ولی نا‌امنی و فساد اداری مانع این پیش‌رفت‌ها شدند. او افزود، حکومت جدید با رفع مشکلات یادشده، امکانات خوب و لازم را برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور فراهم نماید.

اشرف غنی احمدزی روز گذشته پس از ادای سوگند وفاداری وعده داد که برای رشد اقتصادی، از بین بردن فساد اداری و آوردن صلح و ثبات در کشور، گام‌های اساسی بر‌می‌دارد. با این حال، وزیر اقتصاد گفت که در سال‌های گذشته نا‌امنی، فساد اداری، اتکا به کمک‌های خارجی و مصارف خودسرانه در پروژه‌های خارجی، مانع رشد اقتصادی شده بودند.

او هم‌چنان گفت که جنجال‌های انتخاباتی گذشته ضربه‌ی بزرگی را بر اقتصاد کشور وارد کردند. ارغندیوال افزود، به دلیل بحران انتخاباتی، شمار‌ زیادی از تاجران داخلی و خارجی میزان سرمایه‌گذاری‌شان را در کشور کاهش دادند. او از حکومت جدید خواست که زمینه‌ی سرمایه‌گذاری را برای تاجران خارجی و داخلی فراهم کند.

وزیر اقتصاد کشور به رادیو آزادی گفت که با تقویت و رشد اقتصادی، زمینه‌ی کار برای مردم و جوانان فراهم می‌شود: «در این صورت، دامنه‌ی فقر و بی‌کاری در سراسر کشور کاهش می‌یابد». از سویی هم، ارغندیوال از حکومت جدید خواست، در قسمت استخراج منابع زیر زمنیی کشور توجه‌‌ لازم را به خرج دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *