عکس: ارسالی

زنان معترض: جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان در بغلان، پنجشیر و تخار اقدام جدی انجام دهد

در پی ادعای کشتار و آزار و اذیت غیرنظامیان توسط طالبان در بخش‌های از پنجشیر، بغلان و تخار، تیم اتحاد و همبستگی زنان خواستار اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف این کار شده است.

این گروه از زنان امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ ثور) در گردهمایی‌شان می‌گویند که طالبان در این ولایت‌ها جوانان را از خانه‌ها‌ی‌شان بیرون و تیرباران می‌کنند. زنان معترض می‌گویند که طالبان انتقام شکست‌شان را از غیرنظامیان می‌گیرند. به گفته‌ی زنان معترض، این کار طالبان جنایت ضد بشری و اسلامی است.

آنان می‌افزایند که سکوت سیاست‌مدران و مردم جنوب درباره‌ی کشتار مردم شمال توسط طالبان، آتش انتقام‌گیری را شعله‌ور می‌کنند و سلامتی افغانستان را به‌ خطر می‌اندازد.

تیم اتحاد و همبستگی هم‌چنین خاموشی جامعه‌ جهانی، سازمان ملل و تمام مردم افغانستان درباره‌ی اقدامات طالبان را تأسف‌بار می‌خوانند و شعار «شرم بر مردم خاموش» را سر می‌دهند.

این تیم خواستار توقف «نسل‌کُشی» در پنجشیر، اندراب و تخار شده و می‌گویند که جامعه جهانی باید برای پایان کشتار غیرنظامیان اقدام جدی انجام دهد.

اخیرا در پی افزایش حمله‌ها مخالفان طالبان علیه این گروه، منطقه‌ی اندراب بغلان و ولایت‌های پنجشیر و تخار، گزارش شده است که طالبان در این مناطق اقدام به کشتار و آزار و اذیت غیرنظامیان کرده‌اند.

گزارش‌ها درباره‌ی کشتار غیرنظامیان، واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته و فعالان در شبکه‌های اجتماعی این کار طالبان را نسل‌کُشی خوانده‌اند. طالبان اما این گزارش‌ها را تکذیب می‌کنند.