مجلس نمایندگان: امریکا به تعهدات خود عمل کند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروز این مجلس‌ از امضای پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا استقبال کردند. اعضای مجلس نمایندگان امضای این پیمان را به نفع کشور خواندند، اما گفتند که تعهدات این پیمان باید از سوی ایالات متحده امریکا عملی شوند.

شکیبا هاشمی، از اعضای این مجلس گفت، به عنوان یک نماینده از امریکا می‌خواهم، به تعهدات خود در این پیمان پابند باشد. از سویی هم او گفت که برقراری صلح و ثبات در کشور وابسته به امضای پیمان امنیتی با امریکا بود، در حال حاضر پیمان امنیتی با این کشور امضا شده و حال امریکا باید صلح سراسری را در افغانستان برقرار کند.

پیمان امنیتی با امریکا روز سه‌شنبه هفته‌ی روان میان محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور و جیمز کنینگهم، سفیر امریکا در کابل به امضا رسید. بر اساس این قرارداد، نزدیک به ده هزار سرباز امریکایی برای مبارزه با شورشیان و آموزش نیروهای امنیتی پس از سال 2014 در کشور باقی می‌مانند.

با این حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان تأکید دارند، با امضای پیمان امنیتی با امریکا، باید در عرصه‌های مختلف کشور تغییرات خوبی به‌وجود بیاید. نظیفه ذکی، عضو این مجلس امضای این پیمان را یک نوید خوش برای مردم خواند؛ اما گفت که امیدوارم با امضای این پیمان، تغییرات مثبت در وضعیت اقتصادی و امنیتی کشور به وجود آید.

اشرف غنی احمدزی روز سه‌شنبه پس از امضای پیمان امنیتی با امریکا گفت که با امضای این پیمان، افغانستان حاکمیت خود را به‌دست می‌آورد. او امضای این پیمان را برای تأمین صلح سراسری در کشور مهم خواند و گفت که متحوای پیمان امنیتی با ا‌مریکا،‌ از سوی حکومت به‌دقت بررسی شده است.

سفیر امریکا در کابل نیز امضای این پیمان را برای گسترش روابط افغانستان و امریکا مهم خواند. در همین حال، باراک اوباما، رییس جمهور امریکا امضای این پیمان را نفع کابل و واشنگتن خوانده و گفته است که کشورش در قسمت برقراری صلح و ثبات در افغانستان تلاش خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *