طالبان درباره‌ی سفرهای توماس وِست: تحریک افراد علیه ما به نفع امریکا هم نیست

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که اگر سفرهای اخیر توماس وِست، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان به کشورهای منطقه و دیدار با چهره‌های سیاسی به هدف تحریک افراد علیه طالبان باشد، به نفع امریکا نیست.

توماس وِست، اخیرا در سفرش به پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان، با نمایندگان احزاب و چهره‌های سیاسی مخالف طالبان دیدار کرده‌ است.

سخن‌گوی طالبان در واکنش به این سفرها در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که آقای وِست دو هدف را دنبال می‌کند.

به گفته‌ی او، اگر امریکا می‌خواهد صلح و ثبات در افغانستان و منطقه دوام یابد، سفرهای توماس وِست مفید است، در صورتی که او مخالفان طالبان در خارج را متقاعد کند که برگردند و از هر نوع مخالفت دست بردارند.

مجاهد می‌افزاید که اگر هدف توماس وِست، تحریک مخالفان طالبان علیه این گروه و «صلح و ثبات شد»، این‌کار به نفع امریکا هم تمام نمی‌شود.

او در عین حال امیدواری کرده است که هدف سفرهای توماس وِست صلح و ثبات در افغانستان باشد.

مجاهد می‌افزاید که نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در تماسی که با وزارت خارجه‌ی طالبان داشته هم گفته است که سفرهایش را در منطقه به هدف تدوام صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌دهد.

طالبان تأکید دارند که پس از تسلط این گروه بر افغانستان، امنیت سراسری و صلح در کشور به میان آمده است؛ این در حالی است که ناامنی و حملات مرگ‌بار هم‌چنان ادامه دارد. از سوی هم مخالفت‌های نظامی علیه طالبان در حال گسترش است.