امریکا بیش از ١٣ میلیون دالر به نهادهای قرضه‌دهی افغانستان کمک کرد

امریکا ٥،١٣ میلیون دالر را به سه نهاد قرضه‌دهی افغان اعطا کرد تا به سرمایه‌گذاران کوچک به‌خاطر ایجاد فرصت‌های کاری و رشد اقتصادی افغانستان کمک کنند. اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی امریکا(USAID)  با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، موافقت‌نامه‌ی اعطای این کمک، دو هفته قبل با حضور نمایندگان این اداره و سه نهاد قرضه‌دهی افغان در کابل به امضا رسیده بود.

بانک قرضه‌دهی کوچک افغانستان، OXUS Afghanistan و FINCA Afghanistan سه نهادی می‌باشند که این قرضه را دریافت کرده‌اند. سپیده‌ کیوان‌شاد، سرپرست نمایندگی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی امریکا در افغانستان گفته است که اعطای این کمک مالی، به کاهش خطر قرضه‌دهی‌ها کمک خواهد کرد.

به باور وی، با این قرضه‌ها، سرمایه‌گذاران افغان تشویق خواهند شد تا سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند و با ایجاد فرصت‌های کاری، به رشد اقتصادی افغانستان کمک کنند. گفته شده است که ضمانت مالی ارائه شده به این سه نهاد، برای سرمایه‌گذارانی که نمی‌توانند از جای‌ دیگر قرض بگیرند، قرض مورد نیاز را فراهم خواهد ساخت.

در ادامه‌ی خبرنامه آمده است که برنامه‌های اقتصادی این اداره در افغانستان، به حکومت افغانستان در راستای ایجاد اداره‌ی سالم اقتصادی و تشویق فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی کمک خواهد کرد. معلومات منتشر شده از سوی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی امریکا، نشان می‌دهد که این اداره از سال ١٣٩٠ تا کنون ٢٣ میلیون دالر را به عنوان ضمانت‌های مالی به نهادهای قرضه‌دهنده‌ی کوچک در افغانستان اعطا کرده است تا زمینه‌ی دست‌رسی بیش‌تر مردم را به این نوع قرضه‌ها فراهم کند. (پژواک)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *