افزایش آلودگی محیط زیست؛ جوانان در غور کارزار آگهی‌دهی راه‌اندازی کردند

شماری از جوانان رضاکار در ولایت غور، کارزار آگهی‌دهی را جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش آب‌های زیرزمینی در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند.

این جوانان رضاکار که امروز (چهارشنبه، ۱۸ جوزا) در چوک منار شهر فیروزکوه گرد آمده بودند، از افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی و کاهش آب‌های زیرزمینی ابراز نگرانی کردند. آنان خواستار توجه مردم و مسئولان محلی در این زمینه شدند.

عزت الله بشردوست، مسئول «انجمن جوانان توسعه‌گر» که مسئولیت این گردهمایی را به عهده داشت، هدف از این کارزار را فرهنگ‌سازی میان مردم جهت جلوگیری از افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی، صرفه‌جویی در مصرف آب و نهادینه‌شدن فرهنگ شهرنشینی عنوان کرد.

او درباره‌ی افزایش روزافزون آلودگی‌های محیط زیست، کاهش آب‌های زیرزمینی و بی‌توجهی مسئولان و شهروندان، عدم رعایت فرهنگ شهرنشینی، قطع خودسرانه جنگلات و شکار غیرقانونی حیات‌وحش ابراز نگرانی کرد و بر توجه همه اقشار برای حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.

به گفته‌ی بشردوست، با افزایش آلودگی محیط زیست، مریضی‌های مختلف و مرگ‌ومیر افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد که سطح آب‌های زیرزمینی به‌دلیل خشک‌سالی کاهش یافته و اکنون اکثر ساکنان ولایت غور به آب آشامیدنی صحی دسترسی ندارند.

محمد لطیف روفی، یکی دیگر از جوانان رضاکار غوری گفت که حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولیت همه شهروندان  است.

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور هم افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی و کاهش آب‌های زیرزمینی را یک چالش جهانی می‌دانند.

محمد ازهر، مدیر تنظیف ریاست شهرداری طالبان در فیروزکوه از راه‌اندازی این کارزار استقبال کرد و از ساکنان این شهر خواست که در راستای جلوگیری از افزایش آلودگی و کاهش آب زیرزمینی توجه جدی کنند.

او گفت که شهرداری شهر فیروزکوه نیز در راستای جلوگیری از افزایش آلودگی تلاش می‌کند. او تأکید کرد با کسانی که دست به قطع خودسرانه‌ی جنگلات بزنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.