عکس: آرشیف

منابع محلی در پنجشیر: طالبان ۲۰ باشنده‌ی دیگر این ولایت را بازداشت و زندانی کرده‌اند

منابع معتبر در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان حدود ۲۰ باشنده‌ی روستای «محله» در مربوطات بازارک، مرکز این ولایت را بازداشت و در زندان مرکزی پنجشیر زندانی کرده‌اند.

یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفت که صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ جوزا) نیروهای طالبان در روستای «محله» در تلفن یکی از جوانان این روستا عکسی را پیدا می‌کنند که این جوان را با اسلحه نشان می‌داده است.

به‌گفته‌ی منبع، پس از این، نیروهای طالبان به تلاشی خانه‌به‌خانه اقدام کرده و از دست‌کم دو خانه سلاح پیدا کرده‌اند. به دنبال آن، طالبان شماری از جوانان این روستا را بازداشت و به زندان مرکزی پنجشیر منتقل کرده‌اند.

منبع علاوه کرد که بخشی از نیروهای طالبان به‌خاطر تلاشی خانه‌های ایلاقی به کوه‌ها رفته و شماری دیگر را از از آن ساحات بازداشت و به زندان مرکزی پنجشیر منتقل کرده‌اند.

منبع گفت که شمار مجموعی کسانی که امروز از روستای «محله» و ساحات ایلاق‌نشین بازداشت و زندانی شده‌اند، به حدود ۲۰ نفر می‌رسد. بیشتر این افراد جوانان هستند.

این درحالی است که چندی پیش نیز طالبان بیش از ۱۰۰ باشنده‌ی پنجشیر را از مناطق عنابه و آب‌دره و همچنین منطقه‌ی «دهن ریوت» دشت ریوت ولسوالی حصه اول بازداشت کرده بودند.

منابع می‌گویند که طالبان اخیرا حدود ۴۰ نفر را که بیشترشان ریش‌سفیدان هستند، آزاد کرده‌اند. به‌گفته‌ی منابع، تمام صلاحیت‌ها در پنجشیر به‌دست کمیته‌ی نظامی است و این کمیته با شورای علما که از سوی ملا هبت‌الله، رهبر طالبان تعیین شده، در مورد رهایی باقی زندانیان به توافق نرسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *