درگیری طالبان و باشندگان ولایت پکتیا بر سر توزیع کمک‌های بشردوستانه؛ چهار نفر زخمی شدند

منابع محلی در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا می‌گویند که میان باشندگان این ولسوالی و طالبان بر سر توزیع کمک‌های بشردوستانه درگیری صورت گرفته است.

یک منبع محلی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که دیروز، جمعه (۲۷ جوزا) کمک‌های بشردوستانه به‌منظور توزیع به نیازمندان در یکی از روستاهای این ولسوالی آورده شده بود، اما طالبان هنگام توزیع آن با مردم درگیر شده‌اند.

به‌گفته‌ی این منبع، طالبان تلاش می‌کردند تا مواد خوراکیِ در نظر گرفته شده برای خانواده‌های نیازمند را با خود ببرند، اما باشندگان محل جلوی این اقدام طالبان را گرفته و سپس نیروهای این گروه تیراندازی کرده‌اند.

منبع افزود که در جریان تیراندازی نیروهای طالبان، چهار باشنده‌ی محل شدیدا زخمی شده و در شفاخانه ملکی ولسوالی زرمت تحت درمان قرار دارند.

با این حال، خالقیار احمدزی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در پکتیا مشکل پیش‌آمده بر سر توزیع کمک‌های بشردوستانه را می‌پذیرد، اما تیراندازی نیروهای این گروه را رد می‌کند.

این درحالی است که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، میزان فقر و بیکاری افزایش یافته و نیاز به کمک‌های بشردوستانه را نیز افزایش داده است.

نهادهای امدادرسان بین‌المللی در ولایات اقدام به توزیع کمک‌های بشردوستانه کرده‌اند، اما گزارش‌های متعددی از دخالت طالبان در روند توزیع کمک‌ها و حیف‌‌ومیل کمک‌ها از سوی این گروه به نشر رسیده است.