ریاست ارشاد و دعوت وزارت معارف

وزارت معارف طالبان: کارمندانی که ریش نگذارد و حجاب را رعایت نکند، برکنار می‌شوند

ریاست ارشاد و دعوت وزارت معارف حکومت سرپرست طالبان از تمام کارمندان این وزارت در مرکز و لایت‌ها خواسته است که ریش بگذارند و نماز را به وقت‌اش در جماعت بخوانند و همچنین کلاه یا لنگی استفاده کنند.

طبق مکتوب این ریاست که روزنامه اطلاعات روز به نسخه‌ای از آن دست یافته، از کارمندان زن نیز خواسته شده که حجاب شرعی را رعایت کنند.

این مکتوب تحت عنوان «اخطاریه» به کارمندان وزارت معارف نوشته شده است.

در این مکتوب ریاست ارشاد و دعوت وزارت معارف طالبان، به کارمندان این وزارت هشدار داده شده است که اگر ریش نگذارند، کلاه و یا لنگی استفاده نکنند و حجاب را نداشته باشند، در سوانح‌‌شان «اخطار» درج می‌شود و در صورت ادامه‌ی سرپیچی از وظیفه برکنار خواهند شد.

عزیزاحمد رویان، سخن‌گوی وزارت معارف طالبان صحت این مکتوب را رد یا تأیید نکرد و گفت که درباره‌ی آن «معلومات ندارد».

اخیرا در ولایت غزنی طالبان پنج نفر از کارمندان ریاست معارف این ولایت را به‌خاطر این‌که ریش‌شان را اصلاح کرده بودند، پنج ساعت زندانی کرده‌اند.

یک منبع در غزنی گفت که در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر طالبان یک کمیته به‌نام «تغییر عقیده» تشکیل داده است و این کمیته هر هفته برای کارمندان ریاست معارف این ولایت سمینار برگزار می‌کند.

این منبع افزود که یک کمیته دیگر هم تشکیل شده که نماز کارمندان را بررسی می‌کند و «قصد دارد که کارمندان حکومت پیشین را به‌ بهانه‌ی ندانستن نماز برکنار و جای‌شان اعضای طالبان را تعیین کنند».