داوودزی: افغانستان قربانى سياست‌هاى منفى منطقه و جهان است

اطلاعات روز: عمر داوودزی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید، افغانستان قربانی سیاست‌های منفی منطقه و جهان است. به گزارش روزنامه‌ی اطلاعات روز به نقل از پژواک، محمد عمر داوودزى، اين اظهارات را در نشست دو روزه‌‌ی «کنفرانس امنيتى مونيخ» در شهر دهلى هند بیان کرده است.

در این نشست روی وضعیت امنیتی منطقه و جهان، به‌ویژه وضعیت امنیتی آینده‌ی کشور پس از خروج نیروهای خارجی در پایان سال روان بحث شده است. داوودزى در این نشست گفته است که افغانستان در چند سال گذشته دست‌آوردهای زیادی داشته؛ اما با یک تعداد چالش‌ها نیز روبه‌رو بوده است.

او می‌گوید، هنوز طالبان در افغانستان نابود نشده و برای مهار کردن این گروه، باید اقدام‌های جدی روی دست گرفته شوند. داوودزی بار دیگر پاکستان را متهم به حمایت از طالبان کرده و گفته است، طالبان در فصل زمستان به لانه‌ها، مرکزهای تجهيز و آموزشى خود به پاکستان می‌روند و بعد در بهار سال عملیات را در افغانستان راه‌اندازی می‌کنند.

سرپرست وزارت داخله افزوده که گروه‌های تروریستی منطقه و جهان مستقر در پاکستان نیز از طالبان حمایت می‌کنند. او می‌گوید که گروه‌هاى تروريستى با مافياى مواد مخدر و اسلحه در آسياى ميانه روابط نزديک دارند: «آن‌ها از پول به‌دست آمده، اسلحه خريدارى می‌کنند و همین اسلحه‌ها، باعث نا‌امنى در افغانستان و منطقه شده‌اند».

داوودزی می‌گوید که تنها جنگ راه‌حل مشکلات موجود نیست و از همین‌رو، دولت افغانستان برای مشکلات سیاسی از راه‌های مختلف کار می‌گیرد. او با تأکید بر این‌که هم‌کارى درست همسايه‌ها نقش بسیار مهم در صلح و ثبات افغانستان دارد، گفت که کشورهاى همسايه باید در برابر چالش‌های موجود صادقانه مبارزه کنند.

او در ادامه اطمینان داده که کار رییس جمهور جدید افغانستان در حال حاضر به‌درستی پیش می‌رود. سرپرست وزارت امور داخله در بخش دیگر سخنانش افزوده است، پس از انتقال مسئولیت‌ امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان، روحیه‌ی ارتش ملی کشور‌ قوی‌تر شده و آنان متعهد به افغانستان خاکش اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *