ممانعت از تجمع عزاداران محرم در غزنی؛ طالبان سه متنفذ را لت‌وکوب کردند

منابع مردمی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که نیروهای گروه طالبان مانع تجمع عزاداران محرم در مرکز شهر غزنی شده و مسیرهای منتهی به مسجد مرکزی شیعیان در این شهر را مسدود کرده‌اند.

این منابع که خواستند هویت‌شان فاش نشود، امروز (دوشنبه، ۱۷ اسد) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که هم‌اکنون مسیرهای مناطق هزاره و شیعه‌نشین «نوآباد»، «قلعه‌ی شهاده»، «توحیدآباد»، «حسن‌آباد» و «جعفریه» به سمت مرکز شهر غزنی مسدود است.

براساس گفته‌های منابع، طالبان مسیر نوآباد را در ساحات «مغلان» و «دوراهی گنج»، مسیر قلعه‌ی شهاده را در ساحه‌ی «کشک» و مسیر مناطق توحیدآباد، حسن‌آباد و جعفریه را در ساحه‌ی «کوچه‌ی باغ‌ها» مسدود کرده‌اند.

اما عزاداران محرم که از شهرک «البیرونی» در غرب شهر غزنی به سمت «مسجد جامع محمد مصطفی»، مسجد مرکزی شیعیان در این شهر در حرکت بودند، علی‌رغم ممانعت و تیراندازی طالبان خودشان را به مرکز شهر رسانده‌اند.

منابع همچنین تأیید کردند که نیروهای طالبان در ایست‌های بازرسی این گروه در شهر غزنی با عزاداران بدرفتاری و در مواردی آنان را لت‌وکوب کرده‌اند. یکی از منابع گفت که نیروهای حوزه‌ی چهارم امنیتی طالبان در شهر غزنی، سه نفر از متنفذان منطقه‌ی توحیدآباد را لت‌وکوب کرده‌اند.

او توضیح داد که این افراد برای گفت‌وگو با طالبان به منظور عبور دسته‌ی عزاداران محرم از ایست بازرسی این گروه رفته بودند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

نیروهای این گروه سال گذشته نیز در شهر غزنی پرچم‌های عاشورا که توسط عزاداران محرم در این شهر نصب شده بود، نیز از چهارراهی پایین کشیدند و به‌جای آن‌ها پرچم‌های خودشان را بلند کردند.

این گروه امسال مانع تجمع شیعیان در روضه‌ی سخی در ولایت بلخ نیز شده‌اند. افزون بر این‌ها، طالبان فعالیت شبکه‌های مخابراتی در کابل را نیز قطع کرده‌اند. دلیل این امر نیز خبررسانی از وضعیت برگزاری تجمعات عزاداران محرم خوانده شده است.