سطح گرسنگی به تفکیک ولایت‌ها؛ وضعیت قرمز در شمال و مرکز افغانستان

بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید که ولایت‌های شمالی، مرکزی، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی افغانستان با سطح گرسنگی حاد مواجه هستند.

به گفته‌ی سیگار، تمام ولایت‌های افغانستان با ناامنی غذایی در سطح بحران مرحله سه مواجه هستند.

اما از این میان ولایت‌های سمنگان، بلخ، جوزجان، فاریاب و بغلان در شمال، غور و دایکندی در مرکز، نیمروز در جنوب غرب، بدخشان و نورستان در شمال‌شرق در وضعیت قرمز با سطح گرسنگی مرحله چهار و حالت اضطراری مواجه هستند.

در این مرحله سوءتغذیه «حاد بسیار بالا و مرگ‌ومیر بیش از حد» منعکس می‌شود.

در گزارش سیگار که در اواخر جولای منتشر شده، آمده است که زمین‌لرزه ماه جون در ولایت‌های جنوب‌شرقی پکتیکا و خوست نیز صدها هزار نفر را متأثر کرده است.

سیگار گفته است که در فصل بهار به‌طور سنتی کمبود مواد غذایی در افغانستان تسکین می‌یافت؛ اما این کشور در چنگال بدترین خشک‌سالی قرار دارد.

این نهاد می‌گوید حتا با وجود افزایش گسترده‌ی کمک‌های غذایی بشردوستانه که به ۳۸ درصد جمعیت افغانستان رسیده است، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، همچنان سطوح بالا و بحرانی ناامنی غذایی حاد را تجربه کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. ولایت دایکندی قبل ازطالبان ۹۰فیصدمردم بیکار وفقیربودندباروی کارآمدن طالبان بیکاری وفقر۹۹فیصدمیرصدبااین حال ۰،۲ فیصدکمک که دران ولایت آمده ۱۰ فیصدبه مردم فقیررسیده و۹۰فیصدش راطالبان بین خودعقاربان شان تقسیم نموده درصورت که نفوس طالب هادراین ولایت ۸فیصدهم نمیباشدهیچ رسانه خارجی دراین ولایت حظورنداردامیواریم که بررسی صورت گیرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *