یوسف نورستانی و سید حسین انوری به غصب زمین متهم شدند

اطلاعات روز: سید فضل‌الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات اعلام کرد که احمد یوسف نورستانی و سید حسین انوری، دو والی سابق این ولایت، در غصب هزاران جریب زمین دولتی دست دارند. سید حسین انوری، این موضوع را رد کرده و آن را یک دسیسه‌ی سیاسی از سوی سرپرست ولایت هرات خوانده است. او می‌گوید که اگر در این مورد اسناد وجود دارد، باید فاش شود. اما یوسف نورستانی هنوز در این مورد واکنش نشان نداده است.

یوسف نورستانی در حال حاضر رییس کمیسیون مستقل انتخابات است و سید حسین انوری، رییس یک حزب سیاسی. سرپرست والی هرات گفت که این دو تن زمانی که در پست ولایت هرات اجرای وظیفه می‌کردند، زمین‌ها را غصب کرده‌اند و در حال حاضر پرونده‌های‌شان تحت بررسی جدی نهادهای عدلی و قضایی قرار دارند.

به نقل از صدای امریکا، وحیدی این اظهارات را به روز یک‌شنبه در زمان بازپس‌گیری نزدیک به ۲۰۰۰ جریب زمین غصب شده‌ی دولتی در هرات بیان کرد. وحیدی افزود، این زمین‌ها از جمله‌ی ۵۰ هزار جریب زمین دولتی غصب شده در هرات است که از سال‌ها بدین‌سو توسط مافیای زمین غصب و در آن ساخت‌و‌سازهای شهری صورت گرفته است.

دو ماه پیش نیز مقام‌های محلی ولایت هرات اعلام کرده بودند، حدود ۵۰۰۰ جریب زمین دولتی را از نزد غاصبان زمین پس گرفته‌اند. هرات در غرب کشور از جمله‌ی ولایت‌های بزرگ کشور است که زمین‌های دولتی در این ولایت به‌صورت گسترده از سوی زورمندان غصب شده‌اند.