احمد ضیا مسعود: در شهرداری کابل باید اصلاحات بیاید

اطلاعات روز: احمد ضیا مسعود، نماینده‌ی ویژه‌ی اشرف غنی در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب اعلام کرد که اکثر کارهای شهرداری کابل به‌صورت درست انجام نشده‌اند. مسعود از نحوه‌ی کارهای ساختمانی، انکشافی و بازسازی در شهر کابل به‌شدت ابراز نارضایتی کرد و گفت که در شهرداری کابل باید اصلاحات آورده شود.

او از مسئولان شهرداری کابل نیز خواست که برای آوردن اصلاحات در این اداره، به دفتر کارش مراجعه کنند. مسعود در ادامه گفت که جوی‌ها در شهر کابل به‌صورت درست ساخته نشده و در وقت باران، تمام سرک‌ها پر از آب می‌شوند. او افزود، با وجودی ‌که در شهرداری کابل شعبات انجنیری است؛ اما معلوم نیست چرا جوی‌ها درست ساخته نشده‌اند.

او افزود که اکنون پیاده‌‌روی به مفهوم اصلی‌اش نیز در شهر کابل وجود ندارد. مسعود این اظهارات را روز گذشته در نشست ارائه‌ی گزارش چهار ساله‌ی کارکرد شهرداری کابل بیان کرد. در این نشست محمد یونس نواندیش، شهردار کابل نیز حضور داشت. او مشخصاً در مورد اظهارات آقای مسعود ابراز نظر نکرد.

اما گفت، اگر ظرفیت اداری شهر‌داری کابل انکشاف داده شود، وسایل تخنیکی و ماشین‌های مدرن به دسترس این شهر‌داری قرار بگیرند، در آن زمان برای مردم خدمات زیادی را انجام خواهند داد. او در ادامه از وزارت شهرسازی انتقاد کرد و گفت که در برخی از موارد در برنامه‌های توسعه‌‌ای شهرداری کابل مداخله کرده است.

به گفته‌ی او، این مسئله سبب تأخیر تطبیق شماری از پروژه‌های بزرگ  شده است. نواندیش گفت، در کابل در بخش‌های ترافیکی، آب‌رسانی، کانالازیسیون، اطفائیه، ترانسپورت شهری و برق مشکلات وجود دارند و امیدوارم شهردار حکومت وحدت ملی، در این بخش‌ها توجه‌‌ لازم را به خرج دهد.

این در حالی است که شهروندان کابل همواره به‌خاطر اعمار ساختمان‌های خودسرانه، ساخت سرک‌های بی‌کیفت، آلودگی هوا و تخریب پیش از وقت اکثر سرک‌های ساخته شده، شکایت کرده‌اند. بر اساس معلومات شهرداری کابل، اکنون حدود 520 کیلومتر سرک در کابل قیرریزی و بیش از 400 کیلومتر سرک دیگر جغل‌اندازی شده است.