سه پروژه به ارزش ۴۰ میلیون افغانی با هزینه‌ی مردم در سرپل به بهره‌برداری سپرده شد

سه پروژه‌ی عام‌المنفعه در ولسوالی صیاد ولایت سرپل با هزینه شخصی ساکنان این ولسوالی تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شده‌اند.

شیرمحمد غضنفر، ولسوال طالبان در صیاد سرپل می‌گوید این پروژه‌ها شامل ترمیم و جغل‌اندازی ۷۰ کیلومتر سرک، ساخت یک شبکه آبرسانی و یک مدرسه دینی است.

به‌گفته‌ی او، این پروژه‌ها در منطقه‌ی «تواب گنده»‌ی ولسوالی صیاد اجرا شده و ۴۰ میلیون افغانی هزینه برداشته است. از این پروژه‌ها ۱۰ هزار خانواده مستفید شده‌اند.

در همین حال باشندگان ولسوالی صیاد سرپل می‌گویند که آنان با جمع‌آوری پول از مردم توانستند این پروژه‌ها را تکمیل کنند؛ اما قسمتی از سرک ۷۰ کیلومتری بدون ترمیم باقی‌مانده که حکومت باید همکاری کند.

فیض‌محمد، یک تن از باشندگان ولسوالی صیاد می‌گوید در گذشته با وجود سرازیرشدن پول‌های هنگفت از سوی جامعه‌‌ی جهانی، اما کاری بنیادی در مناطق‌شان صورت نگرفته است.

به‌گفته‌ی این باشنده‌ی ولسوالی صیاد، مردم در حد توان برای بازسازی پروژه‌های عام‌المنفعه تلاش کردند؛ اما از این بیشتر توان مالی ندارند که سایر پروژه‌های مورد نیاز را تکمیل کنند.

این باشندگان از حکومت طالبان خواستند که به‌خاطر بازسازی پروژ‌های عام‌المنفعه کمک‌های مالی بکند و در این راستا توجه‌ی جدی داشته باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *