بانک جهانی

بررسی بانک جهانی: وضعیت زندگی مردم افغانستان وخیم است

براساس یک نظرسنجی جدید بانک جهانی که امروز (سه‌شنبه، ۱ قوس) منتشر شد، شرایط زندگی برای خانواده‌ها در افغانستان هنوز دشوار است، زیرا دو سوم خانواده‌ها برای تأمین نیازهای اولیه غذایی و غیرغذایی تلاش می‌کنند.

در این نظرسنجی که بین ماه جون تا آگست ۲۰۲۲ انجام شده، تغییرات در شرایط اولیه زندگی در افغانستان یک سال پس از شروع بحران سیاسی را ارزیابی کرده است.

بانک جهانی در خبرنامه‌ای گفته است که در مجموع، این نظرسنجی تصویری بد از شرایط زندگی در افغانستان ارایه می‌کند، زیرا محرومیت‌های گسترده ادامه دارد و ناامنی غذایی همچنان بالاست و بر اقتصاد و رفاه مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران تأثیر منفی می‌گذارد.

ملیندا گود، مدیر بانک جهانی برای افغانستان گفته است: «بسیار نگران‌کننده است که می‌بینیم اکثر خانواده‌های افغان همچنین با مشکلات اقتصادی عظیم روبه‌رو هستند و دسترسی به آموزش – به‌ویژه برای دختران – به شدت محدود می‌شود.»

او گفته که نیاز فوری است که اداره موقت طالبان برای بهبود امنیت غذایی و معیشت، حفظ خدمات اولیه صحی گام بر دارد و اطمینان حاصل شود که سکتور خصوصی می‌تواند در ایجاد شغل برای بسیاری از مردم افغانستان، به ویژه جوانان بیکار نقش داشته باشد.

به‌گفته‌ی گود، بدون این، رفاه مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران همچنین در خطر است.

فقر در افغانستان پس از روی‌‌کارآمدن طالبان و قطع کمک‌های خارجی فراگیر شده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به‌تازگی گفته است که تقریبا ۲۰ میلیون نفر در افغانستان در حال حاضر به غذای کافی دسترسی ندارند و بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشری نیازمند هستند.

با این حال صلیب سرخ گفته که مردم افغانستان در مورد زمستان پیش‌‌ رو نگرانی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *