ولایت پکتیکا

طالبان سه نفر را در پکتیکا در ملاءعام شلاق زدند

مسئولان محلی طالبان در ولایت پکتیکا براساس فیصله‌ی دادگاه ابتدایی ولسوالی وازه‌خواه این ولایت، سه نفر را که به اتهام دزدی بازداشت کرده بودند، در ملاءعام شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که این حکم روز چهارشنبه (۳۰ قوس) در حضور مقام‌های محلی طالبان و مردم اجرا شده است.

در خبرنامه‌ی دادگاه عالی طالبان، جرم این افراد دزدی اعلام شده، اما در مورد نوعیت دزدی و میزان جزای آنان توضیح داده نشده است.

در همین حال، یک منبع محلی در ولسوالی وازه‌خواه پکتیکا به روزنامه اطلاعات روز گفت که دو نفر از این افراد به اتهام «دزدی عادی» بازداشت شده بودند، اما در ملاءعام مجازات شده‌اند.

پیش از این نیز طالبان در شهر شرنه، مرکز ولایت پکتیکا ۱۰ نفر را که به اتهام دزدی و… بازداشت کرده بودند، در ملاءعام شلاق زدند.

در روزهای اخیر مجازات بدنی افراد از سوی طالبان در ولایات مختلف کشور افزایش یافته است. طالبان روز چهارشنبه ۱۱ مرد و یک زن را در ولایت هلمند نیز در ملاءعام شاق زده‌اند.

طالبان مجازات شلاق را پس از آن از سر گرفته است که ملا هبت‌الله، رهبر این گروه از قاضیان خواست «حدود و قصاص» را اجرایی کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *