بازداشت نظامیان پیشین
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان دو فرمانده ارتش پیشین را در کابل بازداشت کرده‌اند

منابع می‌گویند که طالبان پرویز سیدخیلی و فرید سیدخیلی، دو فرمانده ارتش پیشین باشندگان ولایت پروان را در شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفت که پرویز سیدخیلی، فرمانده کندک نیروهای ارتش پیشین در بغلان و فرید سیدخیلی، فرمانده لوای ارتش پیشین در بغلان بودند.

منبع همچنین گفت که طالبان ناوقت روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ دلو) در منطقه‌ی خیرخانه شهر کابل بر این دو نظامی پیشین شلیک کرده و پس از زخمی‌شدن فرید سیدخیلی، آنان را بازداشت کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منبع، نیروهای طالبان در ابتدا موتر این نظامیان پیشین را در یک ایست بازرسی توقف داده و سپس بر پرویز سیدخیلی شلیک و او را زخمی کرده‌اند.

منبع افزود که پرویز سیدخیلی و فرید سیدخیلی پس از سقوط نظام پیشین، سلاح‌های دست‌داشته‌ی‌شان را به طالبان تسلیم داده و به زندگی عادی برگشته بودند.

طبق اظهارات منبع، طالبان چندی قبل نیز پرویز سیدخیلی را بازداشت و برای چند هفته در زندان ولایت ننگرهار نگهداری کرده بودند.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان «عفو عمومی» اعلام کردند. اما از آن زمان تاکنون گزارش شده‌اند که این گروه ده‌ها نظامی پیشین را بازداشت، زندانی، شکنجه و حتا به قتل رسانده است.

طالبان اما این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند که به فرمان «عفو عمومی» رهبرشان پایبند هستند.