همسر مرتضی بهبودی: نگران وضعیت جسمانی و روانی مرتضی هستم
عکس: twitter.com/mostik07

همسر مرتضی بهبودی: نگران وضعیت جسمانی و روانی مرتضی هستم

الکساندرا مستواجا، همسر مرتضی بهبودی، خبرنگار افغانستانی-فرانسوی که در بازداشت طالبان به‌سر می‌برد، گفته است که عمیقا نگران وضعیت جسمانی، روحی و روانی همسرش است.

خانم مستواجا این اظهارات را در صحبت با روزنامه بریتانیایی «The Mirror» مطرح کرده و همچنین گفته نگران این است که این وضعیت چقدر طول بکشد و آیا طالبان مرتضی را آزاد خواهند کرد یا خیر؟

با این حال، او افزوده است که کمبود اطلاعات در مورد مرتضی بهبودی، تنها به نگرانی‌های او می‌افزاید: «نامشخص بودن این وضعیت واقعا من را می‌کشد.»

الکساندرا مستواجا به این روزنامه بریتانیایی گفته است تمام اطلاعاتی که در مورد اتهامات واردشده علیه مرتضی دریافت می‌کنند، از منابع غیرمستقیم است: «دوستان به من می‌گویند که او متهم به جاسوسی بوده است، اما من هیچ مدرکی در این مورد ندارم.»

بهبودی، خبرنگاری با تابعیت دوگانه‌ی فرانسوی و افغانستانی است. او در پنجم جنوری به منظور تهیه گزارش به افغانستان آمد و ۴۸ ساعت پس از ورودش، در حالی‌که قصد داشت اعتبار مطبوعاتی خود را دریافت کند، توسط طالبان دستگیر شد.

چند روز پیش سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) اعلام کرد که به‌طور رسمی موضوع بازداشت مرتضی بهبودی توسط طالبان را به دو گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل ارجاع داده و از آنان خواسته است که برای رهایی فوری او اقدام کنند.

طالبان تاکنون به‌صورت رسمی در مورد دلیل بازداشت مرتضی بهبودی چیزی نگفته‌اند.