عکس: شبکه‌های اجتماعی

تحریم دانشگاه؛ دانشجویان پسر دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه بلخ: هستیم بر آن عهدی که بستیم

دانشجویان پسر دانشکده‌ی زبان و ادبیات دانشگاه بلخ می‌گویند که به تعهدشان برای تحریم دانشگاه‌ پابند هستند و بدون دختران به صنف‌های درسی حاضر نخواهند شد.

آنان در ماه جدی در نامه‌ای به ریاست دانشگاه بلخ گفته بودند تا زمانی که دروازه‌ی دانشگاه به‌روی دختران باز نشود، به صنف حاضر نخواهند شد.

دانشجویان پسر دانشکده‌ی زبان و ادبیات دانشگاه بلخ در نامه‌ی جدید عنوانی ریاست دانشگاه، نوشته‌اند که به عهد خود پابند هستند.

در نامه‌ی این دانشجویان آمده است: «هستیم بر آن عهدی که بستیم.»

به‌تازگی گروهی از دانشجویان دختر در نامه‌ای عنوانی دانشجویان پسر و استادان مرد دانشگاه‌ها، از آنان خواسته‌اند که به وعده‌های‌شان پابند باشند و دانشگاه‌ها را تحریم کنند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان تاریخ بازگشایی دانشگاه‌ها در مناطق سردسیر را تنها برای پسران اعلام کرده است و طبق این اعلام، امروز (دوشنبه، ۱۵ حوت) دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند.

طالبان در اوایل ماه جدی تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را تعلیق کردند. مقامات این گروه می‌گفتند که روی طرحی بازگشایی دانشگاه‌ها به‌روی دختران کار می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد که چنین نیست.

با تعلیق تحصیل دختران، شماری از استادان دانشگاه‌ها با شعار «یا همه یا هیچ‌کس» از تدریس دست کشیدند و دانشجویان پسر دانشگاه‌های مختلف گفتند که بدون دختران به دانشگاه‌ها نمی‌روند.