مستند اطلاعات روز

مستند «اطلاعات روز» جایزه «سازمان جهانی علیه شکنجه» را به‌دست آورد

مستند «اطلاعات روز» به کارگردانی عباس رضایی جایزه سازمان جهانی علیه شکنجه (OMCT) را در «جشنواره بین‌المللی فیلم و نشست حقوق بشر یا (FIFDH)» به‌دست آورده است. این جشنواره همه ساله در ژنو سویس برگزار می‌شود.

سازمان جهانی علیه شکنجه (OMCT) با اعلام این خبر، در توییتی نوشته است که این مستند «همه‌جانبه» از اتاق خبر روزنامه اطلاعات روز در کابل در زمان تسلط طالبان، «به ما یادآوری می‌کند افراد شجاعی که برای حقوق بشر مبارزه می‌کنند، هنوز در افغانستان در معرض تهدید هستند. آن‌ها را فراموش نکنیم».

جرالد استابروک، دبیرکل سازمان جهانی علیه شکنجه نیز در توییتی نوشته است که مستند «اطلاعات روز» فیلمی درباره‌ی مردم، شجاعت و روزنامه‌نگار بودن و نیز فیلمی است که در آن تاریخ اتفاق می‌افتد. او همچنین نوشته است: «این فیلم می‌گوید که چراغ‌های افغانستان باید روشن بماند.»

مستند «اطلاعات روز» روایت و سرگذشت روزنامه اطلاعات روز و روزنامه‌نگاران آن در سال گذشته است و سقوط کابل به‌دست طالبان را از درون دفتر این روزنامه روایت کرده است. این مستند را عباس رضایی، همکار روزنامه اطلاعات روز کارگردانی کرده‌ است.

مستند «اطلاعات روز» تاکنون در چندین جشنواره به نمایش درآمده و در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی جایزه بهترین فیلم بلند اول جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام یا «ادفا» را نیز به‌دست آورد.