شلاق در ملاءعام
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

طالبان یک مرد و یک زن جوان را در پروان در ملاءعام شلاق زدند

منابع محلی در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان می‌گویند که طالبان یک زن و یک مرد جوان را در این ولسوالی به اتهام داشتن رابطه‌ی خارج از ازدواج در ملاءعام شلاق زده‌اند.

منابع در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفتند که این دو نفر باشندگان ولسوالی جبل‌السراج هستند و هر دو زیر ۳۰ سال سن دارند.

به‌گفته‌ی منابع، این زن و مرد جوان چند روز پیش از سوی طالبان به اتهام داشتن رابطه‌ی خارج از ازدواج بازداشت شده بودند و پس از حکم دادگاه استیناف طالبان در پروان، امروز (چهارشنبه، ۲۰ ثور) شلاق زده شده‌اند.

عبدالمعروف حقجو، ولسوال طالبان برای ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان نیز تأیید کرده است که این افراد به اتهام داشتن رابطه‌ی خارج از ازدواج بازداشت و سپس شلاق زده شده‌اند.

او گفته است که «اجرای حدود شرعی از مکلفیت‌های نظام اسلامی است و سبب جلوگیری از فساد و فجور می‌شود».

این درحالی است که طالبان پیش از این نیز ده‌ها مرد و زن را در ولایات مختلف به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در ملاءعام شلاق زده‌اند.

چند روز قبل عبدالمالک حقانی، معاون دادگاه عالی طالبان گفت که دادگاه‌های این گروه تا اکنون ۱۰۳ حکم اجرای حدود و یک‌هزار و ۵۶۲ حکم مجازات تعزیری را صادر کرده‌اند. شلاق نیز در جمع مجازات تعزیری به حساب می‌آید.

اخیرا سازمان ملل نیز در گزارشی گفته است که طالبان تنها در شش ماه گذشته ۲۷۴ مرد، ۵۸ زن و دو کودک پسر را در افغانستان شلاق زده‌اند. این سازمان خواستار توقف مجازات بدنی از سوی طالبان شده است.