شهر جلال‌آباد
عکس: آرشیف

سه نفر به‌شمول دو دختر در ننگرهار و فاریاب کشته شدند

در دو رویداد جنایی در ولایت‌های ننگرهار و فاریاب، سه نفر به‌شمول دو دختر جوان و نوجوان کشته شده‌اند.

در ننگرهار در منطقه «بنگاو» ولسوالی کوزکنر این ولایت جسد یک دختر و پسر جوان پیدا شده است.

یکی از ساکنان محل گفت که در ابتدا این دو جوان به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند و سپس اجسادشان به رودخانه کنر انداخته شده است.

به‌گفته‌ی این ساکن محل، به‌نظر می‌رسد که این دو نفر ناوقت شب گذشته (جمعه، ۱۹ جوزا) کشته شده‌‌اند، زیرا همان وقت صدای تیراندازی نیز شنیده شده‌ است.

این ساکن محل افزود که هویت این دو مقتول و انگیزه‌ی قتل آنان تا اکنون روشن نیست.

مسئولان محلی طالبان در ننگرهار درباره‌ی این قضیه اظهار نظر نکرده‌اند.

در رویداد دیگر در ولایت فاریاب یک دختر نوجوان که خواهر یک عضو استخبارات طالبان بوده، در یک حمله‌ی مسلحانه کشته شده است.

یک منبع گفت که این طالب امین‌الله نام داشته و شب گذشته (۱۹ جوزا) در منطقه‌ی «بی‌بی آیینه» ناحیه هفتم شهر میمنه، مرکز فاریاب در مقابل دروازه خانه‌اش هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و از ناحیه پا زخمی شده است.

به‌گفته‌ی منبع، در این تیراندازی خواهر ۱۷ ساله امین‌الله هنگامی که می‌خواست دروازه را به‌روی برادرش باز کند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

انگیزه و عامل این حمله روشن نیست. مسئولان محلی طالبان در فاریاب به‌گونه‌ی رسمی در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

منابع می‌افزایند که امین‌الله پیش از پیوستن به طالبان عضو نیروهای امنیتی حکومت پیشین بود و در اواخر دولت جمهوریت با دو میل سلاح کلاشینکوف فرار کرد و به صف طالبان پیوست.

به‌گفته‌ی منابع، امین‌الله پس از پیوستن به طالبان باری در منطقه سبز ولسوالی پشتون‌کوت در کمین نیروهای دولتی قرار گرفته بود، اما با کشتن یک نیروی دولتی موفق به فرار شده بود. منابع افزودند که این مرد اکنون در صف نیروهای استخبارات طالبان حضور دارد.