© UNESCO Tehran

یونسکو به ۵۰۰ آموزگار زن اهل افغانستان در ایران مهارت‌های تدریس آموزش داده است

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرده که در برنامه‌ی «آموزش آموزگار» خود در ایران، حدود ۵۰۰ آموزگار زن اهل افغانستان را در زمینه‌ی مهارت‌های تدریس آموزش داده است.

این نهاد دیروز (سه‌شنبه، ۱۳ سرطان) در گزارشی با عنوان «توانمندسازی آموزگاران زن پناهنده‌ی افغانستان در ایران» گفته است که مرحله‌ی اول برنامه‌ی آموزش آموزگاران زن اهل افغانستان در ایران در سال ۲۰۲۲ تکمیل و مرحله‌ی دوم آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شده است.

یونسکو گفته است هدف از راه‌اندازی این برنامه، حمایت از آموزگاران زن افغانستان در ایران با مهارت‌ها و دانش مورد نیاز آنان برای ارائه‌ی آموزش باکیفیت به دانش‌آموزان بی‌جاشده‌ی افغانستان در ایران تا زمان بازگشت آنان به مکاتب رسمی است.

این نهاد افزوده که در این برنامه همچنین به آموزگاران آموزش داده شده که از این کودکان بازمانده از مکتب و متأثرشده از بحران، حمایت روانی کنند و به آنان کمک نمایند که با محیط جدید سازگار شوند.

یونسکو گفته است که از آموزش‌های ارائه‌شده در این برنامه، نُه هزار دانش‌آموز دوره‌ی ابتدایی در ایران مستفید خواهند شد.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد گفته است که این برنامه را با همکاری دولت جاپان، دفتر یونیسف در ایران، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی، راه‌اندازی کرده است.

یونسکو گفته است که دوره‌های بعدی این برنامه با تمرکز روی حوزه‌های‌ حیاتی چون سلامت روان، یادگیری اجتماعی-عاطفی، حمایت روان‌شناختی و رفاه عمومی برنامه‌ریزی شده است.