عکس: شبکه‌های اجتماعی

اولین سالگرد حمله‌ بر آموزشگاه کاج؛ یوناما: در کنار خانواده‌های قربانیان می‌ایستیم

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) به‌مناسبت اولین سالگرد حمله‌ی مرگ‌بار بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل گفته است که در کنار خانواده‌های قربانیان این حمله و سایر حملات دیگر می‌ایستد.

یوناما شب گذشته (شنبه، ۸ میزان) با نشر پستی در ایکس نوشته است که سال گذشته در این حمله ۵۴ نفر کشته و ۱۱۴ نفر دیگر زخمی شدند که اکثر آنان زنان و دختران جوان هزاره بودند.

دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان نوشته است که در طول چندین دهه درگیری، حملات بی‌شمار صدمات جبران‌ناپذیری را به بار آورده است.

یوناما گفته است که خانواده‌های قربانیان به عدالت دسترسی نداشته‌اند و پاسخ‌گویی در مورد این حملات وجود نداشته است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد گفته است که به حمایت خود از افغانستانی که در آن همه بدون ترس بتوانند زندگی روزمره‌ی خود را بگذرانند و عاملان خشونت‌ها وادار به پاسخ‌گویی شوند، ادامه می‌دهد.

سال گذشته، حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌‌ی صبح هشتم میزان مهاجمان انتحاری بر مرکز آموزشی کاج حمله کردند و یکی از آنان خود را در صنف مملو از دانش‌آموز منفجر کرد.

این حمله زمانی صورت گرفت که ده‌ها دانش‌آموز برای سپری‌کردن آزمون کانکور آزمایشی به این مرکز آمده بودند تا بعد از آن بتوانند در آزمون کانکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های کشور رقابت کنند.

بیشتر قربانیان این حمله دختران نوجوان بین سنین ۱۶ تا ۲۰ سال بودند که اهداف و رویاهای بلندی را برای آینده‌ی تحصیلی خود تعریف کرده بودند.