Photo: sent to Etilaatroz

اعتصاب رانندگان در بندر اسلام‌قلعه؛ طالبان به بی‌نوبتی رانندگان ایرانی توجه نمی‌کنند

شماری از رانندگان موترهای باربری در ولایت هرات در اعتراض به بی‌توجهی طالبان به عدم رعایت نوبت بارگیری از سوی رانندگان ایرانی در بندر اسلام‌قلعه، اعتصاب کاری کرده‌اند.

این رانندگان امروز (پنج‌شنبه، ۴ عقرب) در یک تجمع اعتراضی در بندر اسلام‌قلعه، اعتصاب کاری‌شان را اعلام کرده‌اند.

آنان می‌گویند که رانندگان افغانستان مجبور هستند که یک تا یک‌ونیم ماه در صف منتظر باشند، اما موتر‌های ایرانی بدون نوبت و بدون پرداخت «خاک‌پولی» رفت‌و‌آمد می‌کنند.

این رانندگان می‌گویند که باید موتر‌های آنان و موترهای رانندگان ایرانی در یک صف قرار گیرند و بار بین آن‌ها مساویانه تقسیم شود.

به‌گفته‌ی این رانندگان معترض، هزینه‌ی رفت‌و‌آمد موترهای افغانستان در داخل خاک ایران نبست به هزینه‌ی رفت‌وآمد موتر‌های ایرانی به خاک افغانستان نیز بسیار زیاد است.

احمدشاه، یکی از این رانندگان می‌گوید که هزینه‌ی رفت‌وآمد موتر‌های افغانستان در داخل خاک ایران ۴۰۰ دالر است، درحالی‌که هزینه‌ی رفت‌وآمد موتر‌های ایرانی در داخل خاک افغانستان فقط ۹۰ دالر است.

رانندگان معترض می‌گویند تا زمانی که طالبان به عدم رعایت نوبت‌گیری از سوی رانندگان ایرانی و کاهش هزینه‌ی رفت‌و‌آمد موترهای افغانستان در خاک ایران توجه نکنند، به اعتصاب کاری خود ادامه می‌دهند.

مسئولان محلی طالبان در هرات تا اکنون در مورد اعتصاب کاری این رانندگان اظهار نظر نکرده‌اند.

بندر اسلام‌قلعه یکی از بنادر مهم تجارتی کشور است که اموال تجارتی از طریق این بندر به ایران صادر و از آن کشور وارد می‌شوند.