امنیت ملی: رییس خدایداد فرار نکرده است

اطلاعات روز: ریاست امنیت ملی کشور اعلام کرد که شایعات فرار رییس خدایداد صحت ندارد و وی در حال حاضر در ‌زندان به‌سر می‌برد. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این ریاست به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که این شایعات از سوی برخی از افراد به سبب مغشوش ساختن اذهان عامه نشر می‌شوند.

بر اساس این خبرنامه، بعضی اشخاص به‌خاطر مغشوش ساختن اذهان عامه و زیر سوال بردن فداکاری‌ها و مؤفقیت‌های نهادهای امنیتی در این مرحله‌ی حساس سیاسی که رحمت‌الله نبیل به‌حیث نامزد پست ریاست عمومی امنیت ملی به مجلس نمایندگان معرفی می‌شود، دست به چنین فعالیت‌ها می‌زنند.

در خبرنامه آمده است که رییس خدایداد و سایر مجرمان در محل‌های محرم و مصئون در توقیف اند، تا مراجع عدلی احکام قوانین نافذه‌ی کشور را بر آنان تطبیق کنند. در همین حال، در ویدیویی که از سوی امنیت ملی منتشر کرده شده، ‌رییس خدایداد می‌گوید که در زندان این ریاست به‌سر می‌برد.

رییس خدایداد در ماه سنبله سال جاری خورشیدی در یک عملیات‌ ۳۶ ساعته‌ی امنیت ملی، از ناحیه‌ی پنجم شهر کابل بازداشت شد. از رییس خدایداد به‌عنوان خطرناک‌ترین و ماهرترین مجرم در کشور یاد می‌شود که در صدها مورد اختطاف، سرقت مسلحانه و قتل‌های عمدی دست داشته است.

بر اساس معلومات اداره‌ی امنیت ملی، رییس خدایداد رهبری چندین شبکه‌ی اختطاف را در کابل و ۳۲ ولایت و هم‌چنان برخی از کشورهای خارجی بر‌عهده داشته است. او پیش از بازداشت، در کشورهای تاجیکستان، پاکستان و امارت متحده‌ی عربی نیز فعالیت داشته است. خدایداد در لیست سیاه پولیس انترپول نیز قرار دارد.