Photo: sent to Etilaatroz

طالبان دو نفر متهم به قتل را در یک ورزشگاه در غزنی اعدام کردند

دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که «حکم قصاص» دو نفر متهم به قتل در یک ورزشگاه در عزنی پس از تأیید هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه اجرا شده است.

این دادگاه با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این حکم امروز (پنج‌شنبه، ۳ حوت» در استادیوم فوتبال قریه‌ی «علی‌بابا» در مرکز غزنی، با حضور مسئولان طالبان و شماری از مردم و با «کشتن‌» افراد متهم اجرا شده است.

منابع محلی به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که «حکم قصاص» بر متهمان با «تیرباران» آنان در حضور شمار زیادی از مردم، اجرا شد.

به گفته‌ی منابع، به هرکدام از این افراد پنج مرمی، شلیک شد.

دادگاه عالی طالبان افراد متهم را «سید جمال» ولد سید محمود، باشنده‌ی قریه‌ی «لوره» ولسوالی سید‌آباد ولایت میدان وردک و «گل خان» ولد شاه ولی، باشنده‌ی ولسوالی اندر ولایت غزنی معرفی کرده است.

در اعلامیه‌ی این دادگاه آمده است که سید جمال متهم به قتل امیر محمد ولد سلطان محمد، از ساکنان قریه‌ی لوره‌ی ولسوالی سیدآباد میدان وردک و گل‌خان متهم به قتل محمد قسیم ولد نظر‌الدین، از ساکنان ولسوالی اندر ولایت غزنی بود.

این دادگاه گفته است که هردو قتل با استفاده از «چاقو» صورت گرفته بود.

دادگاه عالی طالبان گفته است که حکم قصاص این افراد از سوی محاکم ابتدائیه، مرافعه و تمیز این گروه صادر و توسط هبت‌الله آخوندزاده تأیید شده بود.

طالبان پیش از این دو مورد دیگر حکم قصاص را در ملأ عام در ولایت‌های فراه و لغمان اجرا کرده بودند.

این گروه از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بارها افراد متهم را در ملأ مجازات کرده‌اند‌.

نهادهای حقوق‌‌بشری مجازات افراد در ملأ عام را اهانت به کرامت انسانی آنان دانسته و خواستار توقف آن هستند.